Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Barriers for Adopting Artificial Intelligence in Digital Marketing of SMEs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F22%3A43905891" target="_blank" >RIV/60076658:12510/22:43905891 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Barriers for Adopting Artificial Intelligence in Digital Marketing of SMEs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Purpose: This study addresses the barriers SMEs face when adopting AI in digital marketing.Design/methodology/approach: The study is based on an extensive literature review conducted through the lens of theextended Technology-Organization Environment (TOE) framework .Findings: Literature review highlights several significant barriers to AI adoption relating to technology, organization,environment, and data in SMEs. AI technologies are promising for SMEs&apos; growth and performance; however, the apparentand perceived barriers faced by SMEs hinder AI adoption in their digital marketing efforts.Practical implications: This study is useful for SME researchers who aim to escalate SME marketing performance withnew advancements in technology, particularly the usage of AI for business and digital marketing.Originality/value: Numerous studies have addressed the barriers to adopting AI in various sectors. However, the barriers toadopting AI in digital marketing for SMEs are not well researched; thus, this study focuses on this area of study. This paperpresents an integrated framework for an empirical study to quantify the barriers to AI adoption in SME digital marketing.

  • Název v anglickém jazyce

    Barriers for Adopting Artificial Intelligence in Digital Marketing of SMEs

  • Popis výsledku anglicky

    Purpose: This study addresses the barriers SMEs face when adopting AI in digital marketing.Design/methodology/approach: The study is based on an extensive literature review conducted through the lens of theextended Technology-Organization Environment (TOE) framework .Findings: Literature review highlights several significant barriers to AI adoption relating to technology, organization,environment, and data in SMEs. AI technologies are promising for SMEs&apos; growth and performance; however, the apparentand perceived barriers faced by SMEs hinder AI adoption in their digital marketing efforts.Practical implications: This study is useful for SME researchers who aim to escalate SME marketing performance withnew advancements in technology, particularly the usage of AI for business and digital marketing.Originality/value: Numerous studies have addressed the barriers to adopting AI in various sectors. However, the barriers toadopting AI in digital marketing for SMEs are not well researched; thus, this study focuses on this area of study. This paperpresents an integrated framework for an empirical study to quantify the barriers to AI adoption in SME digital marketing.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 40th International Business Information Management Association (IBIMA

  • ISBN

    979-8-9867719-0-8

  • ISSN

    2767-9640

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    184-193

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association

  • Místo vydání

    Seville

  • Místo konání akce

    Seville, Spain

  • Datum konání akce

    23. 11. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku