Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Testing the impact of renewable energy and oil price on carbon emission intensity in China's transportation sector

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F23%3A96859" target="_blank" >RIV/60460709:41110/23:96859 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/s11356-023-28053-3" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/s11356-023-28053-3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11356-023-28053-3" target="_blank" >10.1007/s11356-023-28053-3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Testing the impact of renewable energy and oil price on carbon emission intensity in China's transportation sector

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As the largest carbon emitter in the world, with its transportation sector contributing the largest shares of its emission, the need for a low-carbon transition economy has become a policy agenda for China because in order to reach carbon neutrality by 2050, lowering the intensity of carbon emissions in the transportation sector will be crucial. In this regard, we used the "bootstrap autoregressive distributed lag model" to explore the impact of clean energy and oil prices on the intensity of carbon emissions in China's transportation sector. The study found that an increase in oil prices decreases the intensity of carbon emissions in the short and long run. Similarly, an increase in the level of renewable energy and economic complexity declines the intensity of carbon emissions in the transportation sector. On the contrary, the research demonstrates that non-renewable energy contributes positively to carbon emission intensity. Therefore, the authorities must promote green technology to neutralize the transportation system's detrimental effects on China's environmental quality. The implications for successfully promoting carbon emission intensity mitigation in the transportation sector are examined in the conclusion.

  • Název v anglickém jazyce

    Testing the impact of renewable energy and oil price on carbon emission intensity in China's transportation sector

  • Popis výsledku anglicky

    As the largest carbon emitter in the world, with its transportation sector contributing the largest shares of its emission, the need for a low-carbon transition economy has become a policy agenda for China because in order to reach carbon neutrality by 2050, lowering the intensity of carbon emissions in the transportation sector will be crucial. In this regard, we used the "bootstrap autoregressive distributed lag model" to explore the impact of clean energy and oil prices on the intensity of carbon emissions in China's transportation sector. The study found that an increase in oil prices decreases the intensity of carbon emissions in the short and long run. Similarly, an increase in the level of renewable energy and economic complexity declines the intensity of carbon emissions in the transportation sector. On the contrary, the research demonstrates that non-renewable energy contributes positively to carbon emission intensity. Therefore, the authorities must promote green technology to neutralize the transportation system's detrimental effects on China's environmental quality. The implications for successfully promoting carbon emission intensity mitigation in the transportation sector are examined in the conclusion.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20704 - Energy and fuels

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ENVIRONMENTAL SCIENCE AND POLLUTION RESEARCH

  • ISSN

    0944-1344

  • e-ISSN

    0944-1344

  • Svazek periodika

    30

  • Číslo periodika v rámci svazku

    JUL 2023

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    82372-82386

  • Kód UT WoS článku

    001012346300028

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85161969888