Design Thinking in Innovation Processes: A Market Segmentation Tool in Social Networks Research
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F24%3A100149" target="_blank" >RIV/60460709:41110/24:100149 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.3390/systems12100444" target="_blank" >https://doi.org/10.3390/systems12100444</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3390/systems12100444" target="_blank" >10.3390/systems12100444</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design Thinking in Innovation Processes: A Market Segmentation Tool in Social Networks Research
Popis výsledku v původním jazyce
This paper outlines the purposeful adaptation and utilization of the design thinking process in an innovation case involving market segmentation in social network research. Based on a case study, this paper combines the design thinking process with systems approach methods to foster innovation in social network analyses. The paper details the entire process, from the initial stages to the development of a viable solution defined in the final assignment for programmers. The case study emphasizes the effective use of systems thinking tools and demonstrates the value of combining these two approaches to meet the needs of the innovation process. The paper aims to narrate the entire process and highlight critical points in a real-world case study. The focus was on the challenge of creating a market segmentation tool for researchers and marketers in the realm of social network analysis.
Název v anglickém jazyce
Design Thinking in Innovation Processes: A Market Segmentation Tool in Social Networks Research
Popis výsledku anglicky
This paper outlines the purposeful adaptation and utilization of the design thinking process in an innovation case involving market segmentation in social network research. Based on a case study, this paper combines the design thinking process with systems approach methods to foster innovation in social network analyses. The paper details the entire process, from the initial stages to the development of a viable solution defined in the final assignment for programmers. The case study emphasizes the effective use of systems thinking tools and demonstrates the value of combining these two approaches to meet the needs of the innovation process. The paper aims to narrate the entire process and highlight critical points in a real-world case study. The focus was on the challenge of creating a market segmentation tool for researchers and marketers in the realm of social network analysis.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50200 - Economics and Business
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Systems
ISSN
2079-8954
e-ISSN
2079-8954
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
444
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
30
Strana od-do
1-30
Kód UT WoS článku
001342895900001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85207682130