Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Design Thinking in Innovation Processes: A Market Segmentation Tool in Social Networks Research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F24%3A100149" target="_blank" >RIV/60460709:41110/24:100149 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.3390/systems12100444" target="_blank" >https://doi.org/10.3390/systems12100444</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/systems12100444" target="_blank" >10.3390/systems12100444</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Design Thinking in Innovation Processes: A Market Segmentation Tool in Social Networks Research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper outlines the purposeful adaptation and utilization of the design thinking process in an innovation case involving market segmentation in social network research. Based on a case study, this paper combines the design thinking process with systems approach methods to foster innovation in social network analyses. The paper details the entire process, from the initial stages to the development of a viable solution defined in the final assignment for programmers. The case study emphasizes the effective use of systems thinking tools and demonstrates the value of combining these two approaches to meet the needs of the innovation process. The paper aims to narrate the entire process and highlight critical points in a real-world case study. The focus was on the challenge of creating a market segmentation tool for researchers and marketers in the realm of social network analysis.

  • Název v anglickém jazyce

    Design Thinking in Innovation Processes: A Market Segmentation Tool in Social Networks Research

  • Popis výsledku anglicky

    This paper outlines the purposeful adaptation and utilization of the design thinking process in an innovation case involving market segmentation in social network research. Based on a case study, this paper combines the design thinking process with systems approach methods to foster innovation in social network analyses. The paper details the entire process, from the initial stages to the development of a viable solution defined in the final assignment for programmers. The case study emphasizes the effective use of systems thinking tools and demonstrates the value of combining these two approaches to meet the needs of the innovation process. The paper aims to narrate the entire process and highlight critical points in a real-world case study. The focus was on the challenge of creating a market segmentation tool for researchers and marketers in the realm of social network analysis.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Systems

  • ISSN

    2079-8954

  • e-ISSN

    2079-8954

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    444

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    30

  • Strana od-do

    1-30

  • Kód UT WoS článku

    001342895900001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85207682130