Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Providing an innovative model for social customer relationship management: Meta synthesis approach

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F24%3A97997" target="_blank" >RIV/60460709:41110/24:97997 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2444569X24000453" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2444569X24000453</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jik.2024.100506" target="_blank" >10.1016/j.jik.2024.100506</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Providing an innovative model for social customer relationship management: Meta synthesis approach

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social Customer Relationship Management (SCRM) has revolutionized the interaction between companies and customers, creating new opportunities and challenges for both parties. This study aims to present an innovative model for identifying the dimensions and components of SCRM. The data were collected based on a qualitative research design utilizing the meta-synthesis method, following the seven steps outlined by Sandelowski and Barroso (2007). Considering the relevance to the research topic and the quality of sources, 31 studies were selected for the final evaluation. To assess the reliability of the findings, the kappa coefficient for inter-coder agreement was used, resulting in a kappa value of 0.79. The results, analyzed using MAXQDA20 software, 2 dimensions, 6 categories, and 16 concepts identified. The company-focused dimension included 3 categories: factors influencing adoption, inhibitors, and outcomes of implementation. Similarly, the customer-focused dimension identified 3 categories: factors influencing adoption, inhibitors, and outcomes of implementation. Ultimately, a comprehensive model for SCRM was developed. The results of this research can be utilized by academic references as well as companies and consumers.

  • Název v anglickém jazyce

    Providing an innovative model for social customer relationship management: Meta synthesis approach

  • Popis výsledku anglicky

    Social Customer Relationship Management (SCRM) has revolutionized the interaction between companies and customers, creating new opportunities and challenges for both parties. This study aims to present an innovative model for identifying the dimensions and components of SCRM. The data were collected based on a qualitative research design utilizing the meta-synthesis method, following the seven steps outlined by Sandelowski and Barroso (2007). Considering the relevance to the research topic and the quality of sources, 31 studies were selected for the final evaluation. To assess the reliability of the findings, the kappa coefficient for inter-coder agreement was used, resulting in a kappa value of 0.79. The results, analyzed using MAXQDA20 software, 2 dimensions, 6 categories, and 16 concepts identified. The company-focused dimension included 3 categories: factors influencing adoption, inhibitors, and outcomes of implementation. Similarly, the customer-focused dimension identified 3 categories: factors influencing adoption, inhibitors, and outcomes of implementation. Ultimately, a comprehensive model for SCRM was developed. The results of this research can be utilized by academic references as well as companies and consumers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Innovation & Knowledge

  • ISSN

    2530-7614

  • e-ISSN

    2444-569X

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    1-17

  • Kód UT WoS článku

    001257910700001

  • EID výsledku v databázi Scopus