Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelling trust dimensions on social media

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F22%3A43966256" target="_blank" >RIV/49777513:23510/22:43966256 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.vilniustech.lt/index.php/JBEM/article/view/17387/11300" target="_blank" >https://journals.vilniustech.lt/index.php/JBEM/article/view/17387/11300</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3846/jbem.2022.17387" target="_blank" >10.3846/jbem.2022.17387</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling trust dimensions on social media

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Trust plays an important role in social media communication. For companies, trust is an important determinant of successful online communication. Thus, there is a pressing need to understand consumers’ trust in the socially mediated environment This paper presents a research study focused on modelling trust dimensions on social media. The main objective of this research is to identify which dimensions of trust play the most significant role in building trust in communica-tion on social media. The second objective is focused on the development and validation of the five-factor trust measurement scale. A questionnaire survey (n = 1000) was used as a tool to gather data. Exploratory factor analysis, confirmatory factor analysis and multiple regression analysis were used for data analysis and modelling. The research findings provide a deeper understanding of the factors that influence trust in the context of social media communication and expand existing knowledge. The conducted research uncovers the main trust dimensions that can be used to influence consum-ers’ attitudes toward companies operating online. Our model can help companies shape their com-munication to the right tone by highlighting the crucial factors that have a direct influence on trust.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling trust dimensions on social media

  • Popis výsledku anglicky

    Trust plays an important role in social media communication. For companies, trust is an important determinant of successful online communication. Thus, there is a pressing need to understand consumers’ trust in the socially mediated environment This paper presents a research study focused on modelling trust dimensions on social media. The main objective of this research is to identify which dimensions of trust play the most significant role in building trust in communica-tion on social media. The second objective is focused on the development and validation of the five-factor trust measurement scale. A questionnaire survey (n = 1000) was used as a tool to gather data. Exploratory factor analysis, confirmatory factor analysis and multiple regression analysis were used for data analysis and modelling. The research findings provide a deeper understanding of the factors that influence trust in the context of social media communication and expand existing knowledge. The conducted research uncovers the main trust dimensions that can be used to influence consum-ers’ attitudes toward companies operating online. Our model can help companies shape their com-munication to the right tone by highlighting the crucial factors that have a direct influence on trust.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Business Economics and Management

  • ISSN

    1611-1699

  • e-ISSN

    2029-4433

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    937-956

  • Kód UT WoS článku

    000860318200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85138550961