Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Trust on social media - a multinational perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F24%3A43973071" target="_blank" >RIV/49777513:23510/24:43973071 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.fek.zcu.cz/images/books/src/Social%20Media%20Communication.pdf" target="_blank" >https://www.fek.zcu.cz/images/books/src/Social%20Media%20Communication.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Trust on social media - a multinational perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social media applications significantly impact various aspects of human life and have evolved into powerful tools that greatly support companies&apos; marketing goals and strategies. Beyond their role in communication, these platforms are essential for enhancing social relationships, which is critical for building user trust. This study examines the Czech and Slovak contexts, areas that have not been explored in this manner before. It aims to identify the trust dimensions crucial for building trust in social media communication. Furthermore, the study explores how factors such as gender, age and social media usage affect individuals&apos; trust perceptions. The analysis reveals notable differences and similarities in trust dimensions between two quasi-representative samples. The research findings provide a deeper understanding of the factors influencing trust in social media communication. These insights are valuable for several reasons: they contribute to the existing literature on online trust within social media, and highlight the influence of gender, age and social media activity on trust dimensions.

  • Název v anglickém jazyce

    Trust on social media - a multinational perspective

  • Popis výsledku anglicky

    Social media applications significantly impact various aspects of human life and have evolved into powerful tools that greatly support companies&apos; marketing goals and strategies. Beyond their role in communication, these platforms are essential for enhancing social relationships, which is critical for building user trust. This study examines the Czech and Slovak contexts, areas that have not been explored in this manner before. It aims to identify the trust dimensions crucial for building trust in social media communication. Furthermore, the study explores how factors such as gender, age and social media usage affect individuals&apos; trust perceptions. The analysis reveals notable differences and similarities in trust dimensions between two quasi-representative samples. The research findings provide a deeper understanding of the factors influencing trust in social media communication. These insights are valuable for several reasons: they contribute to the existing literature on online trust within social media, and highlight the influence of gender, age and social media activity on trust dimensions.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Social Media Communication: Theory and Research

  • ISBN

    978-3-86367-072-6

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    39-54

  • Počet stran knihy

    127

  • Název nakladatele

    GUC

  • Místo vydání

    Lößnitz

  • Kód UT WoS kapitoly