Well-to-Wheels analýza motorových paliv a elektromobilu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41210%2F09%3A29298" target="_blank" >RIV/60460709:41210/09:29298 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60460709:41310/09:29298
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Well-to-Wheels analýza motorových paliv a elektromobilu
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá posouzením vlivu provozu elektromobilů na životní prostředí a snaží se tento vliv porovnat s provozem vozidel na klasická fosilní paliva (automobilový benzín a motorová nafta), alternativní paliva (stlačený zemní plyn a zkapalněný ropnýplyn) a biopaliva (bioethanol a methyl ester řepkového oleje). U motorových paliv se pro objektivní posouzení dopadů na životní prostředí používá Well to Wheels analýza, která zohledňuje produkci emisí skleníkových plynů v celém ?životním cyklu? paliva,tj. od výroby paliva až po spálení ve vozidle. Elektromobil při svém provozu nevypouští do ovzduší žádné emise, spotřebovává pouze elektrickou energii získanou z elektrické sítě. Pro posouzení vlivu elektromobilu na životní prostředí a porovnání s ostatními vozidly musíme u elektromobilu stanovit spotřebu elektrické energie ze sítě za stejných podmínek jako je tomu u motorových paliv. Teprve pak můžeme porovnávat emise skleníkových plynů vyprodukovaných na spotřebovanou elektřinu elektro
Název v anglickém jazyce
Well-to-Wheels analysis of engine fuels and electro mobile
Popis výsledku anglicky
The article deal with assessment influence of electric road vehicle traffic and aims to compare this influence with default fossil fuel vehicles (motor petrol and motor oil), alternative fuel (compressed natural gas and liquefied natural gas) and biofuels ( bioethanol and methyl esther of rapeseed oil). By motor fuels for objective comparing incidence for life environment is using Well to Wheels analysis, which deals about greenhouse gas emission in a whole fuel? life cycle?, i.e. from production of fuel as far as combustion in vehicle. Electric road vehicle has no emission during his functioning, but consumes electric power from electricity. For assessment influence of electric road vehicle for life environment and comparing with other cars, we have to determine power consumption from electricity by equal conditions like for motor fuels. Then we can to compare greenhouse gas emission produced for consumed electric power of electric car with other kind of fuels.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/OC%20193" target="_blank" >OC 193: Metody hodnocení a multidisciplinární ocenění vlivů dopravy na trvale udržitelné životní prostředí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Doprava
ISSN
0012-5520
e-ISSN
—
Svazek periodika
51
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—