Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Wear Monitoring of the Trucks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41210%2F18%3A77212" target="_blank" >RIV/60460709:41210/18:77212 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21062/ujep/171.2018/a/1213-2489/MT/18/5/748" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21062/ujep/171.2018/a/1213-2489/MT/18/5/748</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21062/ujep/171.2018/a/1213-2489/MT/18/5/748" target="_blank" >10.21062/ujep/171.2018/a/1213-2489/MT/18/5/748</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Wear Monitoring of the Trucks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the monitoring of wear of truck oils in order to determine their wear. The research part is focused on engine oils, tribology and analytical methods for evaluation of oil degradation by abrasion particles. Thanks to these non-invasive technologies for monitoring and analyzing engine wear trends, an optimum oil change interval can be effectively set. The experiment analyzes engine oil samples from trucks and found the values of metal particles. Reference values for oil degradation levels are determined based on trend analysis. Metal abrasion particles and total impurities are determined and the state of the oils is evaluated experimentally. Optimal oil exchange iterval must be adjusted based on experiments. Wear of the truck engines is very individual with respect to the service life of the oil. The shortening of the interval is suggested with respect to the evaluation of the experiment. The aim of the article is to minimize the negative effects of abrasion during truck

  • Název v anglickém jazyce

    Wear Monitoring of the Trucks

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the monitoring of wear of truck oils in order to determine their wear. The research part is focused on engine oils, tribology and analytical methods for evaluation of oil degradation by abrasion particles. Thanks to these non-invasive technologies for monitoring and analyzing engine wear trends, an optimum oil change interval can be effectively set. The experiment analyzes engine oil samples from trucks and found the values of metal particles. Reference values for oil degradation levels are determined based on trend analysis. Metal abrasion particles and total impurities are determined and the state of the oils is evaluated experimentally. Optimal oil exchange iterval must be adjusted based on experiments. Wear of the truck engines is very individual with respect to the service life of the oil. The shortening of the interval is suggested with respect to the evaluation of the experiment. The aim of the article is to minimize the negative effects of abrasion during truck

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20702 - Petroleum engineering (fuel, oils)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Manufacturing Technology

  • ISSN

    1213-2489

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    748-752

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85058043726