Differences in Live Fish Marketing of Traditional Pond Aquaculture and Intensive Aquaculture in Czechia
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41210%2F19%3AN0000011" target="_blank" >RIV/60460709:41210/19:N0000011 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60460709:41340/19:80584
Výsledek na webu
<a href="https://acta.mendelu.cz/67/1/0189/" target="_blank" >https://acta.mendelu.cz/67/1/0189/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201967010189" target="_blank" >10.11118/actaun201967010189</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Differences in Live Fish Marketing of Traditional Pond Aquaculture and Intensive Aquaculture in Czechia
Popis výsledku v původním jazyce
The seasonality of fish marketing is a very important character for aquaculture production. We analysed data regarding the situation at the Czech market in 2015 and 2016 available in the information system of the State Agricultural intervention Fund. The most significant volumes of freshwater fish were traded by traditional pond aquaculture companies TPA and approx. one third of the all year production was sold at the end of the year December. Another significant time when the supply of live fish from the TPA on the domestic market slightly increased was in March and then in April, i.e. before Easter, which represented approximately one fifth of all aquaculture production.
Název v anglickém jazyce
Differences in Live Fish Marketing of Traditional Pond Aquaculture and Intensive Aquaculture in Czechia
Popis výsledku anglicky
The seasonality of fish marketing is a very important character for aquaculture production. We analysed data regarding the situation at the Czech market in 2015 and 2016 available in the information system of the State Agricultural intervention Fund. The most significant volumes of freshwater fish were traded by traditional pond aquaculture companies TPA and approx. one third of the all year production was sold at the end of the year December. Another significant time when the supply of live fish from the TPA on the domestic market slightly increased was in March and then in April, i.e. before Easter, which represented approximately one fifth of all aquaculture production.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
40103 - Fishery
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/DG18P02OVV057" target="_blank" >DG18P02OVV057: Kulturní tradice českého rybářství ve světle jejího využití v cestovním ruchu a krajinotvorbě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Svazek periodika
67
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
189-196
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85062567083