Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Differences in Live Fish Marketing of Traditional Pond Aquaculture and Intensive Aquaculture in Czechia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41210%2F19%3AN0000011" target="_blank" >RIV/60460709:41210/19:N0000011 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41340/19:80584

  • Výsledek na webu

    <a href="https://acta.mendelu.cz/67/1/0189/" target="_blank" >https://acta.mendelu.cz/67/1/0189/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201967010189" target="_blank" >10.11118/actaun201967010189</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Differences in Live Fish Marketing of Traditional Pond Aquaculture and Intensive Aquaculture in Czechia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The seasonality of fish marketing is a very important character for aquaculture production. We analysed data regarding the situation at the Czech market in 2015 and 2016 available in the information system of the State Agricultural intervention Fund. The most significant volumes of freshwater fish were traded by traditional pond aquaculture companies TPA and approx. one third of the all year production was sold at the end of the year December. Another significant time when the supply of live fish from the TPA on the domestic market slightly increased was in March and then in April, i.e. before Easter, which represented approximately one fifth of all aquaculture production.

  • Název v anglickém jazyce

    Differences in Live Fish Marketing of Traditional Pond Aquaculture and Intensive Aquaculture in Czechia

  • Popis výsledku anglicky

    The seasonality of fish marketing is a very important character for aquaculture production. We analysed data regarding the situation at the Czech market in 2015 and 2016 available in the information system of the State Agricultural intervention Fund. The most significant volumes of freshwater fish were traded by traditional pond aquaculture companies TPA and approx. one third of the all year production was sold at the end of the year December. Another significant time when the supply of live fish from the TPA on the domestic market slightly increased was in March and then in April, i.e. before Easter, which represented approximately one fifth of all aquaculture production.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    40103 - Fishery

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/DG18P02OVV057" target="_blank" >DG18P02OVV057: Kulturní tradice českého rybářství ve světle jejího využití v cestovním ruchu a krajinotvorbě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    67

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    189-196

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85062567083