Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An Exploratory Survey on Internationalization at Secondary Schools: International Mobility from the Perspective of Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41210%2F20%3A81697" target="_blank" >RIV/60460709:41210/20:81697 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41600/20:81697

  • Výsledek na webu

    <a href="https://llufb.llu.lv/conference/REEP/2020/Latvia_REEP_2020_proceedings_No13_online.pdf" target="_blank" >https://llufb.llu.lv/conference/REEP/2020/Latvia_REEP_2020_proceedings_No13_online.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.22616/REEP.2020.029" target="_blank" >10.22616/REEP.2020.029</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An Exploratory Survey on Internationalization at Secondary Schools: International Mobility from the Perspective of Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Internationalization has become a common phenomenon in educational institutions, and secondary level of education is no exception. In this context, the paper looks into the possibilities of outgoing international mobility in secondary educational institutions. The aim of the study is to map the possibilities of outgoing international mobility in educational institutions and using an exploratory survey to study the perception of international mobility by secondary school students. The target group were 288 students of secondary schools with various specializations. The data collection was carried out on social media and by actively contacting secondary schools across the Czech Republic. The survey was conducted using an anonymous online questionnaire in the period from December 2018 to January 2019. The data were analysed and processed using descriptive statistics. Based on the results, it can be recommended to secondary schools that they should raise students awareness of outgoing international mobil

  • Název v anglickém jazyce

    An Exploratory Survey on Internationalization at Secondary Schools: International Mobility from the Perspective of Students

  • Popis výsledku anglicky

    Internationalization has become a common phenomenon in educational institutions, and secondary level of education is no exception. In this context, the paper looks into the possibilities of outgoing international mobility in secondary educational institutions. The aim of the study is to map the possibilities of outgoing international mobility in educational institutions and using an exploratory survey to study the perception of international mobility by secondary school students. The target group were 288 students of secondary schools with various specializations. The data collection was carried out on social media and by actively contacting secondary schools across the Czech Republic. The survey was conducted using an anonymous online questionnaire in the period from December 2018 to January 2019. The data were analysed and processed using descriptive statistics. Based on the results, it can be recommended to secondary schools that they should raise students awareness of outgoing international mobil

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 13th International Scientific Conference: Rural Environment - Education - Personality (REEP).

  • ISBN

    978-9984-48-342-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    2661-5207

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    243-249

  • Název nakladatele

    Latvia University of Life Sciences and Technologies, Faculty of Engineering, Institute of Education and Home Economics, Latvia

  • Místo vydání

    Jelgava

  • Místo konání akce

    Jelgava

  • Datum konání akce

    8. 5. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000578512100029