Kdo a proč (ne)udělá maturitu? : Analytická studie projektu HELP
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10082928" target="_blank" >RIV/00216208:11410/10:10082928 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kdo a proč (ne)udělá maturitu? : Analytická studie projektu HELP
Popis výsledku v původním jazyce
Studie analyzuje výsledky rozsáhlého šetření v maturitních ročnících středních škol, které v rámci projektu HELP v prosinci 2009 provedl CZVV (Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání ? CERMAT). Cílem šetření bylo zjistit pomocí testů úroveň žáků v matematice, v českém jazyce a literatuře a ve zvoleném cizím jazyce a pokusit se odhalit různé příčiny rozdílné úrovně maturantů v rovině individuální, institucionální a systémové. Hlavním závěrem studie je, že při uvažovaném nastavení státních maturit jsoužáci v poměrně velké části středního školství ohroženi vysokou mírou koncentrované neúspěšnosti. Nezanedbatelný podíl žáků na určitých školách/oborech nebude totiž schopen státní maturitu složit. Na různé typy a obory středního vzdělávání totiž vstupujížáci s velice různou úrovní studijních předpokladů, které jsou hlavním faktorem jejich pravděpodobné neúspěšnosti. Nástroji vzdělávací politiky používanými na systémové a institucionální úrovni lze tyto rozdíly změnit jen omezeně.
Název v anglickém jazyce
Who and Why (not) Passes Maturita? : Analytical Study of the Project HELP
Popis výsledku anglicky
The study analyses the results of a large survey conducted within the project HELP by the Centre for Evaluation of Educational Achievement (CERMAT) in uppermost forms of secondary schools in December 2009. The aim of the survey was to find out the actualperformance level of their students in mathematics, the Czech language and a foreign language by means of tests corresponding to those to be used for the state examination of secondary education, as well as to try to discover various causes of their varied performance at individual, institutional and system levels. The study´s main finding is that a comparatively large proportion of secondary students will be threatened by failure focused on certain types of schools and/or fields of education. Education policy tools used at system and institutional levels have only a limited effect on altering the fact that various types of schools and fields of education attract, and are entered by, students with very different levels of their scholas
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7290-491-4
Počet stran knihy
93
Název nakladatele
Pedagogická fakulta, UK v Praze
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—