Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kdo a proč (ne)udělá maturitu? : Analytická studie projektu HELP

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F10%3A10082928" target="_blank" >RIV/00216208:11410/10:10082928 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kdo a proč (ne)udělá maturitu? : Analytická studie projektu HELP

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie analyzuje výsledky rozsáhlého šetření v maturitních ročnících středních škol, které v rámci projektu HELP v prosinci 2009 provedl CZVV (Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání ? CERMAT). Cílem šetření bylo zjistit pomocí testů úroveň žáků v matematice, v českém jazyce a literatuře a ve zvoleném cizím jazyce a pokusit se odhalit různé příčiny rozdílné úrovně maturantů v rovině individuální, institucionální a systémové. Hlavním závěrem studie je, že při uvažovaném nastavení státních maturit jsoužáci v poměrně velké části středního školství ohroženi vysokou mírou koncentrované neúspěšnosti. Nezanedbatelný podíl žáků na určitých školách/oborech nebude totiž schopen státní maturitu složit. Na různé typy a obory středního vzdělávání totiž vstupujížáci s velice různou úrovní studijních předpokladů, které jsou hlavním faktorem jejich pravděpodobné neúspěšnosti. Nástroji vzdělávací politiky používanými na systémové a institucionální úrovni lze tyto rozdíly změnit jen omezeně.

  • Název v anglickém jazyce

    Who and Why (not) Passes Maturita? : Analytical Study of the Project HELP

  • Popis výsledku anglicky

    The study analyses the results of a large survey conducted within the project HELP by the Centre for Evaluation of Educational Achievement (CERMAT) in uppermost forms of secondary schools in December 2009. The aim of the survey was to find out the actualperformance level of their students in mathematics, the Czech language and a foreign language by means of tests corresponding to those to be used for the state examination of secondary education, as well as to try to discover various causes of their varied performance at individual, institutional and system levels. The study´s main finding is that a comparatively large proportion of secondary students will be threatened by failure focused on certain types of schools and/or fields of education. Education policy tools used at system and institutional levels have only a limited effect on altering the fact that various types of schools and fields of education attract, and are entered by, students with very different levels of their scholas

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7290-491-4

  • Počet stran knihy

    93

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta, UK v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy