Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Změny vlastností tlumičů pérování v provozu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F03%3A00005047" target="_blank" >RIV/60460709:41310/03:00005047 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Změny vlastností tlumičů pérování v provozu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tlumiče pérování mají za úkol zvyšovat pohodlí jízdy vozidla pro řidiče a cestující, snižovat působení vibrací na náklad, udržovat svislou složky dynamické síly mezi koly a vozovkou na co možno nejvyšší hodnotě. Všechny tyto požadavky souvisí přímo či nepřímo s bezpečností provozu vozidla a přepravovaných osob a nákladu. Protože samotné pérování nemůže všechny tyto požadavky zabezpečit, doplňuje se tlumiči pérování. Tlumiče pérování mění v provozu svoje vlastnosti především v důsledku opotřebení a cyklického namáhání. Tyto změny jsou postupné a plynulé a proto je zpočátku řidiči zpravidla subjektivně nepozorují. Proto je nutná pravidelná diagnostika tlumičů. V tomto příspěvku jsou popsány principiální možnosti nepřímého diagnostického sledování technického stavu tlumičů přímo v běžném provozu vozidel.

  • Název v anglickém jazyce

    Changes of shock absorbers# parameters in operation

  • Popis výsledku anglicky

    The shock absorbers are designed to improve the driving comfort for the driver and other passengers, to decrease the vibrations# undesirable effects on the load and to keep the vertical component of dynamic force between the wheels and the road surface at the maximum possible level. All these requirements relate directly or indirectly to the safety of the vehicle#s operation and load transportation. The spring suspension is combined with the shock absorbers, because the spring suspension itself is unable to fully ensure the mentioned requirements. The shock absorbers# parameters change during the operation especially due to the wear and the cyclic load. These changes are gradual and continuous and thus the drivers are often not able to recognize them.Therefore the periodical diagnostics of the shock absorbers is necessary. The paper presents the principles of indirect diagnostic monitoring of the shock absorbers# technical condition while in common operation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JS - Řízení spolehlivosti a kvality, zkušebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Zborník - 8. Mezinárodné vedecké sympózium " Kvalita a spoľahlivosť strojov"

  • ISBN

    80-8069-195-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    246-251

  • Název nakladatele

    Slovenská polnohospodárska univerzita

  • Místo vydání

    Nitra

  • Místo konání akce

    Nitra

  • Datum konání akce

    27. 5. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku