The vehicles? weight method under operation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F11%3A50640" target="_blank" >RIV/60460709:41310/11:50640 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The vehicles? weight method under operation
Popis výsledku v původním jazyce
The article contains an example detailing the application and analysis of the preciseness of the method called continuous dynamic vehicle weighing during travel, using the telematic system. Using the input data that was obtained through laboratory experiments on a running vehicle, a model was built. This model was then used to study the effects of error probability for the measured input data on the resulting expected preciseness of vehicle weight measuring in normal running regime. Based on this point,hereby presented is a proposal of selected measured variables of great importance and a proposal for the computation relationship of the used variables. By statistical processing a set of measured data taken during one vehicle travel, it is possible toattain ?10.7% extreme relative error of the given method for the dynamic determination of vehicle weight.
Název v anglickém jazyce
The vehicles? weight method under operation
Popis výsledku anglicky
The article contains an example detailing the application and analysis of the preciseness of the method called continuous dynamic vehicle weighing during travel, using the telematic system. Using the input data that was obtained through laboratory experiments on a running vehicle, a model was built. This model was then used to study the effects of error probability for the measured input data on the resulting expected preciseness of vehicle weight measuring in normal running regime. Based on this point,hereby presented is a proposal of selected measured variables of great importance and a proposal for the computation relationship of the used variables. By statistical processing a set of measured data taken during one vehicle travel, it is possible toattain ?10.7% extreme relative error of the given method for the dynamic determination of vehicle weight.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Neural Network World
ISSN
1210-0552
e-ISSN
—
Svazek periodika
21
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
117-127
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—