Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The vehicles? weight method under operation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F11%3A50640" target="_blank" >RIV/60460709:41310/11:50640 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The vehicles? weight method under operation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article contains an example detailing the application and analysis of the preciseness of the method called continuous dynamic vehicle weighing during travel, using the telematic system. Using the input data that was obtained through laboratory experiments on a running vehicle, a model was built. This model was then used to study the effects of error probability for the measured input data on the resulting expected preciseness of vehicle weight measuring in normal running regime. Based on this point,hereby presented is a proposal of selected measured variables of great importance and a proposal for the computation relationship of the used variables. By statistical processing a set of measured data taken during one vehicle travel, it is possible toattain ?10.7% extreme relative error of the given method for the dynamic determination of vehicle weight.

  • Název v anglickém jazyce

    The vehicles? weight method under operation

  • Popis výsledku anglicky

    The article contains an example detailing the application and analysis of the preciseness of the method called continuous dynamic vehicle weighing during travel, using the telematic system. Using the input data that was obtained through laboratory experiments on a running vehicle, a model was built. This model was then used to study the effects of error probability for the measured input data on the resulting expected preciseness of vehicle weight measuring in normal running regime. Based on this point,hereby presented is a proposal of selected measured variables of great importance and a proposal for the computation relationship of the used variables. By statistical processing a set of measured data taken during one vehicle travel, it is possible toattain ?10.7% extreme relative error of the given method for the dynamic determination of vehicle weight.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Neural Network World

  • ISSN

    1210-0552

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    117-127

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus