Advanced Approach to Calibration of Traffic Microsimulation Models using Travel Times
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F13%3APU107069" target="_blank" >RIV/00216305:26230/13:PU107069 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.fit.vutbr.cz/research/pubs/all.php?id=10241" target="_blank" >http://www.fit.vutbr.cz/research/pubs/all.php?id=10241</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Advanced Approach to Calibration of Traffic Microsimulation Models using Travel Times
Popis výsledku v původním jazyce
An effective calibration method of the cellular automaton based traffic microsimulation model is proposed in this paper. It is shown that by utilizing a genetic algorithm it is possible to calibrate different parameters of the model much better than a traffic expert. Moreover, using this process it is also possible to find several model parameters that are extremely difficult to calibrate as relevant data can not be measured using standard monitoring technologies or complete data sets are often not available. The quality of the new calibrated models is discussed in the task of vehicle travel time estimation. The precision of simulations is increased over three times compared to a manually tuned model. The average error rate is 10.75 % in comparison with several field travel time data.
Název v anglickém jazyce
Advanced Approach to Calibration of Traffic Microsimulation Models using Travel Times
Popis výsledku anglicky
An effective calibration method of the cellular automaton based traffic microsimulation model is proposed in this paper. It is shown that by utilizing a genetic algorithm it is possible to calibrate different parameters of the model much better than a traffic expert. Moreover, using this process it is also possible to find several model parameters that are extremely difficult to calibrate as relevant data can not be measured using standard monitoring technologies or complete data sets are often not available. The quality of the new calibrated models is discussed in the task of vehicle travel time estimation. The precision of simulations is increased over three times compared to a manually tuned model. The average error rate is 10.75 % in comparison with several field travel time data.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Cellular Automata
ISSN
1557-5969
e-ISSN
1557-5977
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
457-467
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—