Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Environmentální přínos paliva E10

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F11%3A52827" target="_blank" >RIV/60460709:41310/11:52827 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Environmentální přínos paliva E10

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá hodnocením environmentálního přínosu paliva E10. Palivo se skládá z 10 % bioetanolu a 90 % automobilového benzínu Naturalu 95. Přidávání 10 % bioetanolu do automobilového benzínu umožňuje směrnice Evropského parlamentu a Rady 2009/30/EC,která definuje environmentální specifikace paliv určených pro vozidla se zážehovým a vznětovým motorem. Přidáváním biopaliv do současných motorových paliv se Evropská unie snaží snižovat produkci oxidu uhličitého a snižovat spotřebu fosilních paliv. Kromě této vlastnosti má bioetanol pozitivní dopad i na produkci ostatních škodlivých látek. Tato vlastnost bioetanolu je často opomíjena, proto je cílem článku vyhodnocení změny všech škodlivých látek. Měření bylo provedeno na motoru Škoda Felicia 1.3 MPi50 kW. Aby nebylo měření ovlivněno činností katalyzátoru, byly emise měřeny před katalyzátorem. K vyhodnocení produkce škodlivých emisí připadajících na jeden ujetý kilometr byla použita virtuální simulace evropského homologačního cyklu N

  • Název v anglickém jazyce

    Environmental benefit of fuel E10

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the evaluation of environmental benefits of E10 fuel. The fuel consists of 10 % of bioethanol and 90 % of petrol Natural 95. Adding of 10% of bioethanol into the automotive fuel is permitted by the Directive 2009/30/EC of the European Parliament and Council, which defines the environmental specifications of fuels for vehicles with petrol and diesel. By adding biofuels into the current motor fuel, the European Union makes affort to reduce carbon dioxide production. In addition to this properties, bioethanol has even a positive impact on the production of other harmful substances. This property of bioethanol is often neglected; therefore the aim of this article is to evaluate the changes of all harmful substances. Measurement was done on the engine Skoda Felicia 1.3 MPi 50kW. To assess the production of harmful emissions per one kilometer, virtual simulation of the European NEDC homologation cycle was used.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Listy cukrovarnické a řepařské

  • ISSN

    1210-3306

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    127

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    398-401

  • Kód UT WoS článku

    000298339100005

  • EID výsledku v databázi Scopus