Environmentální přínos paliva E10
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F11%3A52827" target="_blank" >RIV/60460709:41310/11:52827 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Environmentální přínos paliva E10
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá hodnocením environmentálního přínosu paliva E10. Palivo se skládá z 10 % bioetanolu a 90 % automobilového benzínu Naturalu 95. Přidávání 10 % bioetanolu do automobilového benzínu umožňuje směrnice Evropského parlamentu a Rady 2009/30/EC,která definuje environmentální specifikace paliv určených pro vozidla se zážehovým a vznětovým motorem. Přidáváním biopaliv do současných motorových paliv se Evropská unie snaží snižovat produkci oxidu uhličitého a snižovat spotřebu fosilních paliv. Kromě této vlastnosti má bioetanol pozitivní dopad i na produkci ostatních škodlivých látek. Tato vlastnost bioetanolu je často opomíjena, proto je cílem článku vyhodnocení změny všech škodlivých látek. Měření bylo provedeno na motoru Škoda Felicia 1.3 MPi50 kW. Aby nebylo měření ovlivněno činností katalyzátoru, byly emise měřeny před katalyzátorem. K vyhodnocení produkce škodlivých emisí připadajících na jeden ujetý kilometr byla použita virtuální simulace evropského homologačního cyklu N
Název v anglickém jazyce
Environmental benefit of fuel E10
Popis výsledku anglicky
The article deals with the evaluation of environmental benefits of E10 fuel. The fuel consists of 10 % of bioethanol and 90 % of petrol Natural 95. Adding of 10% of bioethanol into the automotive fuel is permitted by the Directive 2009/30/EC of the European Parliament and Council, which defines the environmental specifications of fuels for vehicles with petrol and diesel. By adding biofuels into the current motor fuel, the European Union makes affort to reduce carbon dioxide production. In addition to this properties, bioethanol has even a positive impact on the production of other harmful substances. This property of bioethanol is often neglected; therefore the aim of this article is to evaluate the changes of all harmful substances. Measurement was done on the engine Skoda Felicia 1.3 MPi 50kW. To assess the production of harmful emissions per one kilometer, virtual simulation of the European NEDC homologation cycle was used.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Listy cukrovarnické a řepařské
ISSN
1210-3306
e-ISSN
—
Svazek periodika
127
Číslo periodika v rámci svazku
12
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
398-401
Kód UT WoS článku
000298339100005
EID výsledku v databázi Scopus
—