Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using gas chromatography to determine the amount of alcohols in diesel fuels

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41210%2F15%3A69528" target="_blank" >RIV/60460709:41210/15:69528 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Using gas chromatography to determine the amount of alcohols in diesel fuels

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The European Union tries to reduce carbon dioxide production and reduce fossil fuel consumption. One way to achieve this goal is adding biofuels to regular motor fuels. Biofuels also decrease the production of other harmful substances. This paper evaluates the identification of n-butanol and isobutanol in diesel fuel. The application of n-butanol to diesel fuel is currently being considered. Alcohols blended into diesel fuel have been shown to have a positive impact on solid particle production, smoke emission, etc. Bioethanol and biobutanol can be easily produced from waste products as second-generation biofuels. The experimental part of the paper focuses on the identification of n-butanol and isobutanol in diesel fuel, as it has been previously usedfor detecting bioethanol additions in diesel fuel. Test samples with the following composition were prepared: 10% of ethanol in diesel fuel; 5%, 10%, 20% of n-butanol in diesel fuel; 5% of n-butanol and 5% of isobutanol in diesel fuel; 10

  • Název v anglickém jazyce

    Using gas chromatography to determine the amount of alcohols in diesel fuels

  • Popis výsledku anglicky

    The European Union tries to reduce carbon dioxide production and reduce fossil fuel consumption. One way to achieve this goal is adding biofuels to regular motor fuels. Biofuels also decrease the production of other harmful substances. This paper evaluates the identification of n-butanol and isobutanol in diesel fuel. The application of n-butanol to diesel fuel is currently being considered. Alcohols blended into diesel fuel have been shown to have a positive impact on solid particle production, smoke emission, etc. Bioethanol and biobutanol can be easily produced from waste products as second-generation biofuels. The experimental part of the paper focuses on the identification of n-butanol and isobutanol in diesel fuel, as it has been previously usedfor detecting bioethanol additions in diesel fuel. Test samples with the following composition were prepared: 10% of ethanol in diesel fuel; 5%, 10%, 20% of n-butanol in diesel fuel; 5% of n-butanol and 5% of isobutanol in diesel fuel; 10

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agronomy Research

  • ISSN

    1406-894X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1234-1240

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus