Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv n-butanolu na provozní parametry vznětového spalovacího motoru

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F18%3A77279" target="_blank" >RIV/60460709:41310/18:77279 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv n-butanolu na provozní parametry vznětového spalovacího motoru

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Evropská unie směřuje úsilí na podporu používání biopaliv. Velmi rozšířeným alkoholovým biopalivem je palivo na bázi etanolu. Použití etanolu je běžné v zážehových motorech, ale ve vznětových motorech přináší řadu úskalí. Vhodnějším palivem na bázi alkoholu je pro vznětové motory butanol. V příspěvku je popsán vliv n-butanolu, jako přísady v motorové naftě, na tlak uvnitř spalovacího prostoru během NRSC testu motoru. Výsledky ukazují, že při použití paliva s 20 % n-butanolu klesne maximální tlak cca o 7 % a střední efektivní tlak cca o 8,5 %. Při použití trojsměsi n-butanolu, oleje a motorové nafty je možno toto snížení omezit při vhodném využití čistící schopnosti n-butanolu.

  • Název v anglickém jazyce

    EFFECT OF N-BUTANOL ON OPERATIONAL PARAMETERS OF COMPRESSION IGNITION ENGINE

  • Popis výsledku anglicky

    The European Union aims to promote the use of biofuels. A very widespread alcohol-based biofuel is ethanol. The utilization of ethanol is common in spark ignition engines, but the use of ethanol in compression ignition engines is very problematic. A more suitable alcohol-based biofuel for compression ignition engines is butanol. This contribution deals with the effect of n-butanol as an admixture in diesel fuel on the pressure inside the combustion chamber during NRSC engine test. The results showed a decrease in maximum pressure by approx. 7% and in mean effective pressure by approx. 8,5% at 204 concentration of n-butanol in the fuel. When using the n-butanol-vegetable-oil-diesel fuel blend, it is possible to reduce the pressure decrease, while utilizing the cleansing properties of butanol.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20704 - Energy and fuels

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Listy cukrovarnické a řepařské

  • ISSN

    1210-3306

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    134

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9-10

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    328-331

  • Kód UT WoS článku

    000447761800011

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85057872915