Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effect of long-term operation of combustion engine running on n-butanol – rapeseed oil – diesel fuel blend

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F19%3A79322" target="_blank" >RIV/60460709:41310/19:79322 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dspace.emu.ee/xmlui/handle/10492/4673" target="_blank" >https://dspace.emu.ee/xmlui/handle/10492/4673</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15159/AR.19.036" target="_blank" >10.15159/AR.19.036</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effect of long-term operation of combustion engine running on n-butanol – rapeseed oil – diesel fuel blend

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The short time use of biofuels in compression ignition engines is being studied by many authors. However, in many cases the real long-term operation of the engine on biofuels may cause problems. The article deals with the operation parameters of the combustion engine, fuelled by n-butanol - rapeseed oil - diesel fuel blend, during 70 hours operation in total. Two brand new diesel power generators Kipor KDE 6500 with output power of 4,6 kW were used for certain testing. The first generator was operated on 100% diesel fuel and it was used as a reference and the second generator was operated on experimental fuel containing 10% n-butanol - 20% rapeseed oil - 70% diesel fuel blend. The generators were equipped with single cylinder compression ignition engine Kipor KM 186 with the rated power of 5,7 kW. For the first 10 operating hours approx. 40% load was applied. Then, the generators worked for another 60 operating hours with approx. 70% load. The harmful emissions, smoke, fuel consumption and the amount

  • Název v anglickém jazyce

    Effect of long-term operation of combustion engine running on n-butanol – rapeseed oil – diesel fuel blend

  • Popis výsledku anglicky

    The short time use of biofuels in compression ignition engines is being studied by many authors. However, in many cases the real long-term operation of the engine on biofuels may cause problems. The article deals with the operation parameters of the combustion engine, fuelled by n-butanol - rapeseed oil - diesel fuel blend, during 70 hours operation in total. Two brand new diesel power generators Kipor KDE 6500 with output power of 4,6 kW were used for certain testing. The first generator was operated on 100% diesel fuel and it was used as a reference and the second generator was operated on experimental fuel containing 10% n-butanol - 20% rapeseed oil - 70% diesel fuel blend. The generators were equipped with single cylinder compression ignition engine Kipor KM 186 with the rated power of 5,7 kW. For the first 10 operating hours approx. 40% load was applied. Then, the generators worked for another 60 operating hours with approx. 70% load. The harmful emissions, smoke, fuel consumption and the amount

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20501 - Materials engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agronomy Research

  • ISSN

    1406-894X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    SI I

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1001-1012

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85067369514