Nové technologie vnitrokontinentálních přeprav
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F11%3A54135" target="_blank" >RIV/60460709:41310/11:54135 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nové technologie vnitrokontinentálních přeprav
Popis výsledku v původním jazyce
Z pohledu přepravních toků nákladní dopravy je nástroj kombinované přepravy značným přínosem, jak regulovat stále vzrůstající objemy silniční dopravy. Z pohledu dělby přepravní práce na dopravní infrastruktuře by silniční a železniční doprava měla vytvořit sektor, který si vzájemně nekonkuruje, ale naopak propojeným systém využívá svých silných stránek. V současné době na výrobním trhu existuje vysoký počet výrobců, kteří se zaměřují na vývoj různých typů řešení pro zajištění překládky mezi silniční a železniční dopravou. Záměrem článku je upozornit na možný problémem do budoucna, kdy vzájemná nekompatibilita systémů může technologicky omezit případný vstup nových účastníků do systému. Proto je nutné zahájit důraz na výběr vhodné unifikované technologie řešení, která by nebyla pro účastníky překážkou, ale naopak příležitostí podílet se na rozvoji vnitrozemské kombinované přepravy.
Název v anglickém jazyce
New technology of inland freight transport
Popis výsledku anglicky
In terms of traffic flows, modal freight transport is tool of considerable benefit to regulate the ever-increasing volumes of road traffic. Interms of modal split in transport infrastructure by road and rail transport was a sector that can compete with each other, but a connected system uses its strengths. Currently, the manufacturing market, there is a high number of manufacturers who focus on the development of different types of solutions for ensuring the transfer between road and rail transport. Theproblem for the future is not a large number of producers, but it may become one mutual incompatibility, which could be reduce the potential new entrants into the system. Therefore it is necessary to initiate an emphasis on selection of the appropriateunified technology solutions that would not be an barrier for participants, but rather an opportunity to participate in the development of inland, combined transport.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LD11049" target="_blank" >LD11049: Spotřeba energie dopravou v urbánních a suburbánních územích. (The transport energy consumption in urban and suburban areas)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silnice a železnice.
ISSN
1801-822X
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
30-31
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—