ComplexTrans: spolupráce železnice a silnice je prospěšnější než jejich konkurence
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F19%3A43958610" target="_blank" >RIV/49777513:23210/19:43958610 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ComplexTrans: spolupráce železnice a silnice je prospěšnější než jejich konkurence
Popis výsledku v původním jazyce
Stávající pozemní doprava nemůže uspokojit své budoucí požadavky. Přeplněné dálnice, přeplněná města, nebezpečné emise, dopravní nehody, zpoždění, drahé železnice. Hledá se řešení pro přenos velké části osobní a zejména nákladní dopravy na (vysokorychlostní) železnici a pro přechod na elektromobility, sdílení automobilů, 5G-konektivitu, autonomní jízdu, MaaS-koordinaci dopravy, řešení typu Hyperloop . Všechna tato řešení však mají jiné problémy a omezení. Řešení se nehledají tam, kde skutečně existují - ve vzájemném přizpůsobování silničních a železničních vozidel a jejich hluboké spolupráci. Projekt ComplexTrans ukazuje, že pouhé přizpůsobení rozměrů a funkcí silničních a kolejových vozidel může eliminovat (alespoň podstatně omezit) všechny problémy stávající pozemní dopravy, což má za následek - dostatek parkovacích míst, sníženou hustotu provozu ve městech i mimo ně, elektromobily s neomezeným doletem a levnějším než standardní auta, levnější a snadno dostupné dobíjení baterií, autonomní jízda, samofinancování železniční dopravy, přeprava meziměstské nákladní dopravy na železnici, nahrazení části kontinentální letecké dopravy a mnoho dalších.
Název v anglickém jazyce
ComplexTrans: Cooperation not Competition is the best way ahead for railways and roads
Popis výsledku anglicky
Land-transportation can´t further meet its demands. Crowded highways, crowded cities, dangerous emissions, traffic accidents, delays, expensive railways. Solutions are being sought to transfer a large part of passengers- and especially freight-traffic to (high-speed) rail and to go electromobility, car-sharing, 5G-connectivity, autonomous ride, MaaS-transport-coordination, Hyperloop-type solutions. However, all these solutions have other problems and limitations. Solutions are not sought where they really exist - in the mutual adaptation of road and rail vehicles and their deep cooperation. ComplexTrans-project shows that simply adapting dimensions and functions of road and rail vehicles can eliminate (at least substantially reduce) all the problems of existing land transport, resulting in - ample parking space, reduced traffic density in and outside of cities, electric-vehicles with unlimited range and cheaper than standard cars, cheaper and easy affordable recharging of batteries, autonomous ride, self-financing rail-transport, transfer of intercity freight to rail, replacing part of continental air-transport and many others.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů