VLIV KONTROLY BRZD NA BEZPEČNOST SILNIČNÍHO PROVOZU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F12%3A54717" target="_blank" >RIV/60460709:41310/12:54717 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
VLIV KONTROLY BRZD NA BEZPEČNOST SILNIČNÍHO PROVOZU
Popis výsledku v původním jazyce
Bezpečnost silničního provozu je věcí značně komplikovanou, která zahrnuje mnoho aspektů (technický stav vozidel, stav pozemních komunikací, zdravotní a psychický stav řidičů atd.). Jak statistiky ukazují je situace ve světě a tedy i v České republice značně neuspokojivá s vysokými počty nehod, zraněných i usmrcených osob. Mezi významné prvky aktivní bezpečnosti patří zejména délka brzdné dráhy, která se však při pravidelných kontrolách ve stanicích technické kontroly neměří. Kontrolována je souměrnostbrzdění a minimální hodnota zbrzdění. V důsledku toho se řidiči nedozví svojí brzdnou dráhu. Příspěvek uvádí možné využití dynamických metod měření, modelování a informačního potenciálu ze snímačů vozidel ke stanovení předpokládané brzdné dráhy. Tím lzepotenciálně ovlivnit více jak 30 % vzniklých nehod v silničním provozu a přispět tak ke zvýšení jeho bezpečnosti. Moderní snímací a výpočetní technologie pak mohou umožnit rychlé vyhodnocení bezpečného odstupu a rychlosti na přístrojové d
Název v anglickém jazyce
IMPACT OF BRAKE INSPECTIONS ON TRAFFIC SAFETY
Popis výsledku anglicky
Road safety is a very complicated matter that involves many aspects (technical condition of vehicles, the state of roads, health and mental condition of the drivers, etc.). As the statistics show, the situation in the world and as well as in Czech Republic, is highly unacceptable with high numbers of accidents, injuries and fatalities. One of the important active safety features include the length of braking distance and this is not measured by the regular auto inspections; only the symmetry braking andthe minimum value of slowing down is checked. As a result, drivers don't learn their stopping distance. The paper lists the possible uses of dynamic method of measurements, modeling and information potential of the sensors to estimate the safe vehicle braking distances. This can potentially reduce more than 30% of road traffic accidents and increase the road safety. Modern sensing and computing technologies can enable a rapid evaluation of safe distance and speed on a vehicle's dashboar
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Perner´s Contacts.
ISSN
1801-674X
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
134-141
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—