Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Changes in attenuation characteristics of axial system of pregnant drivers detected by the TVS method.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F12%3A55271" target="_blank" >RIV/60460709:41310/12:55271 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11510/12:10127362

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Changes in attenuation characteristics of axial system of pregnant drivers detected by the TVS method.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    OBJECTIVES: During a longer car drive there are changes in rheological properties of driver's or passenger's connective tissues taking place as a consequence of monotonous and vibration load. These changes show more among the pregnant drivers, whose motion system is under heavier demands due to pregnancy. To asses these changes we have used the TVS (transfer vibration through the spine) method. METHODS: The TVS is based on application of ? excitation pulses with half-length 5?ms and then harmonic excitation continuously periodically changing from 5 Hz to 160 Hz on C7 and L5 vertebrae. This wave is transferred along the axial system and the acceleration of all the spinous tips of the vertebrae, along which the waves spread between C7 and S1, is detectedby accelerometric sensors. The measurement was carried out on three drivers before and after a 4-hours driving. The same measurements of wave transfer along the spine with just one pregnant woman were carried out in th 16th, 26th and 32n

  • Název v anglickém jazyce

    Changes in attenuation characteristics of axial system of pregnant drivers detected by the TVS method.

  • Popis výsledku anglicky

    OBJECTIVES: During a longer car drive there are changes in rheological properties of driver's or passenger's connective tissues taking place as a consequence of monotonous and vibration load. These changes show more among the pregnant drivers, whose motion system is under heavier demands due to pregnancy. To asses these changes we have used the TVS (transfer vibration through the spine) method. METHODS: The TVS is based on application of ? excitation pulses with half-length 5?ms and then harmonic excitation continuously periodically changing from 5 Hz to 160 Hz on C7 and L5 vertebrae. This wave is transferred along the axial system and the acceleration of all the spinous tips of the vertebrae, along which the waves spread between C7 and S1, is detectedby accelerometric sensors. The measurement was carried out on three drivers before and after a 4-hours driving. The same measurements of wave transfer along the spine with just one pregnant woman were carried out in th 16th, 26th and 32n

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BO - Biofyzika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F1624" target="_blank" >GAP407/10/1624: Identifikace limitních účinků hypokinetické enviromentální zátěže na spolehlivost senzomotorických reakcí člověka</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    NEUROENDOCRINOLOGY LETTERS

  • ISSN

    0172-780X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    33

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    101-107

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus