Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Monitoring of state quantities of diesel engines in laboratory conditions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F13%3A60335" target="_blank" >RIV/60460709:41310/13:60335 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Monitoring of state quantities of diesel engines in laboratory conditions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Worsening of ecological parameters of an engine causes a pressure drop in the combustion chamber or declines the technical condition of the fuel system (Hofmann, Rauscher, 1996). The present experiment describes the possibility of low pressure turbocharging at the atmospheric diesel engine and provides necessary information on the state quantity pressure at the end of the compression stroke. Contribution points out the effect of wear of functional pairs in combustion chamber and a subsequent decrease ofthe level of air internal energy at the end of the compression stroke. The observed diesel engine is atmospheric, so its low pressure supercharging can be ensured from a separate air tank. Simulation of the worn engine was secured by changing the exhaust valve?s clearance to 0.50 mm for comparison of the measured values, so the limit wear state reached 28%. The objectives of the experiment were fulfilled, and applied low-pressure supercharging has been proved. On the basis of the measur

  • Název v anglickém jazyce

    Monitoring of state quantities of diesel engines in laboratory conditions

  • Popis výsledku anglicky

    Worsening of ecological parameters of an engine causes a pressure drop in the combustion chamber or declines the technical condition of the fuel system (Hofmann, Rauscher, 1996). The present experiment describes the possibility of low pressure turbocharging at the atmospheric diesel engine and provides necessary information on the state quantity pressure at the end of the compression stroke. Contribution points out the effect of wear of functional pairs in combustion chamber and a subsequent decrease ofthe level of air internal energy at the end of the compression stroke. The observed diesel engine is atmospheric, so its low pressure supercharging can be ensured from a separate air tank. Simulation of the worn engine was secured by changing the exhaust valve?s clearance to 0.50 mm for comparison of the measured values, so the limit wear state reached 28%. The objectives of the experiment were fulfilled, and applied low-pressure supercharging has been proved. On the basis of the measur

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JS - Řízení spolehlivosti a kvality, zkušebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia Agriculturae Bohemica

  • ISSN

    1211-3174

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    44

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    113-118

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus