Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Selected factors affecting microclimatic conditions in driver's cabin

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F15%3A67634" target="_blank" >RIV/60460709:41310/15:67634 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Selected factors affecting microclimatic conditions in driver's cabin

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The driver's cabin should be comfortable, whilst being both ergonomically and climatically bearable. In this paper, the authors surveyed the real situation in the driver's cabin. The driver's exposure to a variety of temperatures whilst driving needs tobe addressed as a feedback for automotive manufacturers to be considered as part of safety precautions. Large areas of the windshield and side windows of the monitored vehicles have direct solar radiation, which affect the variation of microclimates which cause stress on a driver. This paper examines the effect of the thermal state of the environment for both internal and external values obtained from the measuring devices. From each vehicle relevant data have been collected for detailed analysis. The outcome of the data is represented by respective graphs. Considerable effect was inflicted by the total volume of each cabin and glazed areas of the specific vehicle. The authors gave priority and considerable emphasis to the change in the

  • Název v anglickém jazyce

    Selected factors affecting microclimatic conditions in driver's cabin

  • Popis výsledku anglicky

    The driver's cabin should be comfortable, whilst being both ergonomically and climatically bearable. In this paper, the authors surveyed the real situation in the driver's cabin. The driver's exposure to a variety of temperatures whilst driving needs tobe addressed as a feedback for automotive manufacturers to be considered as part of safety precautions. Large areas of the windshield and side windows of the monitored vehicles have direct solar radiation, which affect the variation of microclimates which cause stress on a driver. This paper examines the effect of the thermal state of the environment for both internal and external values obtained from the measuring devices. From each vehicle relevant data have been collected for detailed analysis. The outcome of the data is represented by respective graphs. Considerable effect was inflicted by the total volume of each cabin and glazed areas of the specific vehicle. The authors gave priority and considerable emphasis to the change in the

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    14th International Scientific Conference on Engineering for Rural Development 2015

  • ISBN

  • ISSN

    1691-3043

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    61-66

  • Název nakladatele

    Latvia University of Agriculture

  • Místo vydání

    Jelgava

  • Místo konání akce

    Jelgava; Latvia

  • Datum konání akce

    20. 5. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku