Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE INFLUENCE OF INJECTION TIMES DYNAMIC CHANGES ON PARTICULATE MATTERS PRODUCTION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F16%3A72796" target="_blank" >RIV/60460709:41310/16:72796 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE INFLUENCE OF INJECTION TIMES DYNAMIC CHANGES ON PARTICULATE MATTERS PRODUCTION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In last years the European Union has exhibited a significant interest in the reduction of crude oil usage. Biofuels can be used in conventional engines and they should reduce the emissions production. This article deals with analysis of particulate matters (PM) production in spark ignition combustion engine Skoda 1,2 HTP operating on E85 fuel. The experiment searched optimum fuel injection time with respect to the capabilities of the original engine control unit (ECU) using special auxiliary control unit (ACU), which allowed the expansion of the adaptive range of the engine. The conventional emission analysers are capable to detect gaseous emission components but they are not able to classify PM. Analysis of PM was performed with a TSI Engine Exhaust Particle Sizer 3090 (EEPS) which is able to classify particles from 5,6 nm to 560 nm. The given size of PM can be taken as an impact on human organisms cells consequently human health. PM create an ideal medium for polyaromatic hydrocarbons (

  • Název v anglickém jazyce

    THE INFLUENCE OF INJECTION TIMES DYNAMIC CHANGES ON PARTICULATE MATTERS PRODUCTION

  • Popis výsledku anglicky

    In last years the European Union has exhibited a significant interest in the reduction of crude oil usage. Biofuels can be used in conventional engines and they should reduce the emissions production. This article deals with analysis of particulate matters (PM) production in spark ignition combustion engine Skoda 1,2 HTP operating on E85 fuel. The experiment searched optimum fuel injection time with respect to the capabilities of the original engine control unit (ECU) using special auxiliary control unit (ACU), which allowed the expansion of the adaptive range of the engine. The conventional emission analysers are capable to detect gaseous emission components but they are not able to classify PM. Analysis of PM was performed with a TSI Engine Exhaust Particle Sizer 3090 (EEPS) which is able to classify particles from 5,6 nm to 560 nm. The given size of PM can be taken as an impact on human organisms cells consequently human health. PM create an ideal medium for polyaromatic hydrocarbons (

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDING OF 6TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON TRENDS IN AGRICULTURAL ENGINEERING 2016

  • ISBN

    978-80-213-2683-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    250-255

  • Název nakladatele

    CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE, DEPT SYSTEMS ENG, KAMYCKA 129, PRAGUE 6 165 21, CZECH REPUBLIC

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Czech Univ Life Sci, Fac Engn, Prague, CZECH REP

  • Datum konání akce

    7. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000390603400041