Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of PM production in gasoline and diesel engine exhaust gases

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F17%3A73655" target="_blank" >RIV/60460709:41310/17:73655 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Comparison of PM production in gasoline and diesel engine exhaust gases

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article is focused on different kind of combustion engines and their particulate matter production. The first part of experiments dealt with particulate matter production under defined driving cycle and operating regimes. The second part of experiments was carried out to measure the maximal PM production under engines full load regime. The experimental vehicle engines were manufactured by Skoda Auto a.s., equipped with modern fuel injection systems. Two representatives of diesel engines were chosen: the engine EURO-4 1,4 TDI with PD (Unit injector) injection system and the EURO-6 1,6 TDI with common rail injection system and DPF. As two representatives of gasoline EURO-4 engines were chosen: 1,2 MPI with non-direct fuel injection system and 2,0 FSI with direct stratified fuel injection system. The analysis of the particulate matters was carried out on a TSI Engine Exhaust Particle Sizer 3090 that is able to classify particles from 5,6 nm to 560 nm. In the case of diesel engines the results proved

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of PM production in gasoline and diesel engine exhaust gases

  • Popis výsledku anglicky

    The article is focused on different kind of combustion engines and their particulate matter production. The first part of experiments dealt with particulate matter production under defined driving cycle and operating regimes. The second part of experiments was carried out to measure the maximal PM production under engines full load regime. The experimental vehicle engines were manufactured by Skoda Auto a.s., equipped with modern fuel injection systems. Two representatives of diesel engines were chosen: the engine EURO-4 1,4 TDI with PD (Unit injector) injection system and the EURO-6 1,6 TDI with common rail injection system and DPF. As two representatives of gasoline EURO-4 engines were chosen: 1,2 MPI with non-direct fuel injection system and 2,0 FSI with direct stratified fuel injection system. The analysis of the particulate matters was carried out on a TSI Engine Exhaust Particle Sizer 3090 that is able to classify particles from 5,6 nm to 560 nm. In the case of diesel engines the results proved

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20704 - Energy and fuels

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agronomy Research

  • ISSN

    1406-894X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    SI-1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1041-1049

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85019614491