Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An analysis of exhaust gas flow and particle deposition on~channel walls in the DPF filter for various flow rates of exhaust gas.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23640%2F09%3A00501838" target="_blank" >RIV/49777513:23640/09:00501838 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An analysis of exhaust gas flow and particle deposition on~channel walls in the DPF filter for various flow rates of exhaust gas.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The automotive industry produces an ever-increasing number of vehicles with Diesel engines. The issue Diesel engines are currently facing is the transition to the new EURO 5 emission limits, effective since September 2009. The purpose of the new emissions limits is to equal the emission content with petrol engines; the hardest part is the reduction of the emission limit for particulate matter (PM) to 20% of the current value required by the EURO 4 emission limits. For the most part, particulate matterconsists of soot particles the size of which varies from 1$mu$ m až 200$mu$ m; these are invisible to the human eye. These particles present a major risk to human health as they might cause various diseases of the respiratory tract; they can even causelung cancer. For the purpose of accumulation of particulate matter from Diesel engine exhaust gas, particle filters are used (referred to as DPF or FAP filters in the automotive industry). However, the cost of these filters is quite high

  • Název v anglickém jazyce

    An analysis of exhaust gas flow and particle deposition on~channel walls in the DPF filter for various flow rates of exhaust gas.

  • Popis výsledku anglicky

    The automotive industry produces an ever-increasing number of vehicles with Diesel engines. The issue Diesel engines are currently facing is the transition to the new EURO 5 emission limits, effective since September 2009. The purpose of the new emissions limits is to equal the emission content with petrol engines; the hardest part is the reduction of the emission limit for particulate matter (PM) to 20% of the current value required by the EURO 4 emission limits. For the most part, particulate matterconsists of soot particles the size of which varies from 1$mu$ m až 200$mu$ m; these are invisible to the human eye. These particles present a major risk to human health as they might cause various diseases of the respiratory tract; they can even causelung cancer. For the purpose of accumulation of particulate matter from Diesel engine exhaust gas, particle filters are used (referred to as DPF or FAP filters in the automotive industry). However, the cost of these filters is quite high

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M06031" target="_blank" >1M06031: Materiály a komponenty pro ochranu životního prostředí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů