Particulate matter and NOx abatement in Diesel exhaust gas using CDPF and NH3-SCR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F10%3A00023251" target="_blank" >RIV/60461373:22340/10:00023251 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Particulate matter and NOx abatement in Diesel exhaust gas using CDPF and NH3-SCR
Popis výsledku v původním jazyce
Until now, advanced combustion techniques and exhaust gas recirculation have been used in Diesel passenger cars to meet the current European Nox emission limits (Euro 5). With the stricter Euro 6 emission regulations (2014), the exhaust gas recirculationwill probably not be sufficient to satisfy the outlet NOx concentration limits. Another issue of Diesel powered cars are particulate emissions, that need to be abated by a filter (DPF). For the abatement of nitrogen oxides, a NOx storage and reduction converter (NSRC) may be used. However, the NSRC needs to be periodically regenerated by executing fuel-rich phases, that increase the fuel consumption. The uncatalyzed particulate filter suffers from the same disadvantage. A catalyzed particulate filter (CDPF) is able to oxidize the accumulated soot using NO2 (that can be produced by an upstream-located diesel oxidation catalyst ? DOC). For the NOx abatement without any fuel consumption penalty, the selective catalytic reduction by ammoni
Název v anglickém jazyce
Particulate matter and NOx abatement in Diesel exhaust gas using CDPF and NH3-SCR
Popis výsledku anglicky
Until now, advanced combustion techniques and exhaust gas recirculation have been used in Diesel passenger cars to meet the current European Nox emission limits (Euro 5). With the stricter Euro 6 emission regulations (2014), the exhaust gas recirculationwill probably not be sufficient to satisfy the outlet NOx concentration limits. Another issue of Diesel powered cars are particulate emissions, that need to be abated by a filter (DPF). For the abatement of nitrogen oxides, a NOx storage and reduction converter (NSRC) may be used. However, the NSRC needs to be periodically regenerated by executing fuel-rich phases, that increase the fuel consumption. The uncatalyzed particulate filter suffers from the same disadvantage. A catalyzed particulate filter (CDPF) is able to oxidize the accumulated soot using NO2 (that can be produced by an upstream-located diesel oxidation catalyst ? DOC). For the NOx abatement without any fuel consumption penalty, the selective catalytic reduction by ammoni
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
CHISA 2010
ISBN
978-80-02-02210-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Process Engineering Publisher, Novosad, J.
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—