Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Particulate matter and NOx abatement in Diesel exhaust gas using CDPF and NH3-SCR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F10%3A00023251" target="_blank" >RIV/60461373:22340/10:00023251 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Particulate matter and NOx abatement in Diesel exhaust gas using CDPF and NH3-SCR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Until now, advanced combustion techniques and exhaust gas recirculation have been used in Diesel passenger cars to meet the current European Nox emission limits (Euro 5). With the stricter Euro 6 emission regulations (2014), the exhaust gas recirculationwill probably not be sufficient to satisfy the outlet NOx concentration limits. Another issue of Diesel powered cars are particulate emissions, that need to be abated by a filter (DPF). For the abatement of nitrogen oxides, a NOx storage and reduction converter (NSRC) may be used. However, the NSRC needs to be periodically regenerated by executing fuel-rich phases, that increase the fuel consumption. The uncatalyzed particulate filter suffers from the same disadvantage. A catalyzed particulate filter (CDPF) is able to oxidize the accumulated soot using NO2 (that can be produced by an upstream-located diesel oxidation catalyst ? DOC). For the NOx abatement without any fuel consumption penalty, the selective catalytic reduction by ammoni

  • Název v anglickém jazyce

    Particulate matter and NOx abatement in Diesel exhaust gas using CDPF and NH3-SCR

  • Popis výsledku anglicky

    Until now, advanced combustion techniques and exhaust gas recirculation have been used in Diesel passenger cars to meet the current European Nox emission limits (Euro 5). With the stricter Euro 6 emission regulations (2014), the exhaust gas recirculationwill probably not be sufficient to satisfy the outlet NOx concentration limits. Another issue of Diesel powered cars are particulate emissions, that need to be abated by a filter (DPF). For the abatement of nitrogen oxides, a NOx storage and reduction converter (NSRC) may be used. However, the NSRC needs to be periodically regenerated by executing fuel-rich phases, that increase the fuel consumption. The uncatalyzed particulate filter suffers from the same disadvantage. A catalyzed particulate filter (CDPF) is able to oxidize the accumulated soot using NO2 (that can be produced by an upstream-located diesel oxidation catalyst ? DOC). For the NOx abatement without any fuel consumption penalty, the selective catalytic reduction by ammoni

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CHISA 2010

  • ISBN

    978-80-02-02210-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Process Engineering Publisher, Novosad, J.

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku