Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Numerical simulation of DPF filter for selected regimes with deposited soot particles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23640%2F11%3A43896693" target="_blank" >RIV/49777513:23640/11:43896693 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Numerical simulation of DPF filter for selected regimes with deposited soot particles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    For the purpose of accumulation of particulate matter from Diesel engine exhaust gas, particle filters are used (referred to as DPF or FAP filters in the automotive industry). However, the cost of these filters is quite high. As the emission limits become stricter, the requirements for PM collection are rising accordingly. Particulate matters are very dangerous for human health and these are not invisible for human eye. They can often cause various diseases of the respiratory tract, even what can causelung cancer. Performed numerical simulations were used to analyze particle filter behavior under various operating modes. The simulations were especially focused on selected critical states of particle filter, when engine is switched to emergency regime.The aim was to prevent and avoid critical situations due the filter behavior understanding. The numerical simulations were based on experimental analysis of used diesel particle filters.

  • Název v anglickém jazyce

    Numerical simulation of DPF filter for selected regimes with deposited soot particles

  • Popis výsledku anglicky

    For the purpose of accumulation of particulate matter from Diesel engine exhaust gas, particle filters are used (referred to as DPF or FAP filters in the automotive industry). However, the cost of these filters is quite high. As the emission limits become stricter, the requirements for PM collection are rising accordingly. Particulate matters are very dangerous for human health and these are not invisible for human eye. They can often cause various diseases of the respiratory tract, even what can causelung cancer. Performed numerical simulations were used to analyze particle filter behavior under various operating modes. The simulations were especially focused on selected critical states of particle filter, when engine is switched to emergency regime.The aim was to prevent and avoid critical situations due the filter behavior understanding. The numerical simulations were based on experimental analysis of used diesel particle filters.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M06031" target="_blank" >1M06031: Materiály a komponenty pro ochranu životního prostředí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceedings Volume 2

  • ISBN

    978-80-7372-784-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    791-800

  • Název nakladatele

    Technická univerzita

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Jičín

  • Datum konání akce

    22. 11. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku