Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelling of wall-flow filters for diesel particulate removal

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F09%3A00021938" target="_blank" >RIV/60461373:22340/09:00021938 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling of wall-flow filters for diesel particulate removal

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Diesel particulate filter (DPF) is regarded as the most useful technology to reduce particulate matter from exhaust gas of a diesel engine. Exhaust gas entering the channel is forced to flow through the ceramic porous walls into the adjoining cells and thus leaving the particulates behind. The collected particulate matter inside the trap has to be periodically oxidized to DPF regeneration. We have developed a nonstationary spatially 2D model of the filter, soot deposition and its regeneration with detailed kinetics of soot combustion. Optimized numerical methods and software for the solution of the models are described and results for various catalyst distributions along washcoat layer are presented and discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling of wall-flow filters for diesel particulate removal

  • Popis výsledku anglicky

    Diesel particulate filter (DPF) is regarded as the most useful technology to reduce particulate matter from exhaust gas of a diesel engine. Exhaust gas entering the channel is forced to flow through the ceramic porous walls into the adjoining cells and thus leaving the particulates behind. The collected particulate matter inside the trap has to be periodically oxidized to DPF regeneration. We have developed a nonstationary spatially 2D model of the filter, soot deposition and its regeneration with detailed kinetics of soot combustion. Optimized numerical methods and software for the solution of the models are described and results for various catalyst distributions along washcoat layer are presented and discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GD104%2F08%2FH055" target="_blank" >GD104/08/H055: Transportní a reakční procesy v komplexních vícefázových systémech</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Computer Aided Chemical Engineering

  • ISBN

    0-444-50520-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Elsevier Science

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Krakow

  • Datum konání akce

    14. 6. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku