Modelling of soot oxidation by NO2 in various types of Diesel particulate filters
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F10%3A00023255" target="_blank" >RIV/60461373:22340/10:00023255 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modelling of soot oxidation by NO2 in various types of Diesel particulate filters
Popis výsledku v původním jazyce
Diesel particulate filters (DPF) form significant part of the diesel exhaust aftertreatment systems. Collected soot particles can be burned off continuously at intermediate temperatures by nitrogen dioxide NO2 - passive regeneration - or periodically atincreased temperature by oxygen O2 - active regeneration. NO2 for passive regeneration of the DPF is generated from nitrogen monoxide (NO) and O2 in the diesel oxidation catalyst (DOC) located upstream, or in the catalytic coating of DPF (CDPF), or by acombination of both. Two-dimensional nonstationary model of the filter, soot filtration and regeneration with detailed kinetics of soot combustion, and spatially 1D plug-flow model of the DOC are presented and utilized to compare various catalytic systems for soot oxidation by NO2 and O2 (DPF, CDPF, CRT, CCRT). Pressure drop, soot conversion and other properties of the systems during the passive and active regeneration are compared.
Název v anglickém jazyce
Modelling of soot oxidation by NO2 in various types of Diesel particulate filters
Popis výsledku anglicky
Diesel particulate filters (DPF) form significant part of the diesel exhaust aftertreatment systems. Collected soot particles can be burned off continuously at intermediate temperatures by nitrogen dioxide NO2 - passive regeneration - or periodically atincreased temperature by oxygen O2 - active regeneration. NO2 for passive regeneration of the DPF is generated from nitrogen monoxide (NO) and O2 in the diesel oxidation catalyst (DOC) located upstream, or in the catalytic coating of DPF (CDPF), or by acombination of both. Two-dimensional nonstationary model of the filter, soot filtration and regeneration with detailed kinetics of soot combustion, and spatially 1D plug-flow model of the DOC are presented and utilized to compare various catalytic systems for soot oxidation by NO2 and O2 (DPF, CDPF, CRT, CCRT). Pressure drop, soot conversion and other properties of the systems during the passive and active regeneration are compared.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GD104%2F08%2FH055" target="_blank" >GD104/08/H055: Transportní a reakční procesy v komplexních vícefázových systémech</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Fuel
ISSN
0016-2361
e-ISSN
—
Svazek periodika
89
Číslo periodika v rámci svazku
9
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000278391100025
EID výsledku v databázi Scopus
—