Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelling of soot oxidation by NO2 in various types of Diesel particulate filters

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F10%3A00023255" target="_blank" >RIV/60461373:22340/10:00023255 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling of soot oxidation by NO2 in various types of Diesel particulate filters

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Diesel particulate filters (DPF) form significant part of the diesel exhaust aftertreatment systems. Collected soot particles can be burned off continuously at intermediate temperatures by nitrogen dioxide NO2 - passive regeneration - or periodically atincreased temperature by oxygen O2 - active regeneration. NO2 for passive regeneration of the DPF is generated from nitrogen monoxide (NO) and O2 in the diesel oxidation catalyst (DOC) located upstream, or in the catalytic coating of DPF (CDPF), or by acombination of both. Two-dimensional nonstationary model of the filter, soot filtration and regeneration with detailed kinetics of soot combustion, and spatially 1D plug-flow model of the DOC are presented and utilized to compare various catalytic systems for soot oxidation by NO2 and O2 (DPF, CDPF, CRT, CCRT). Pressure drop, soot conversion and other properties of the systems during the passive and active regeneration are compared.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling of soot oxidation by NO2 in various types of Diesel particulate filters

  • Popis výsledku anglicky

    Diesel particulate filters (DPF) form significant part of the diesel exhaust aftertreatment systems. Collected soot particles can be burned off continuously at intermediate temperatures by nitrogen dioxide NO2 - passive regeneration - or periodically atincreased temperature by oxygen O2 - active regeneration. NO2 for passive regeneration of the DPF is generated from nitrogen monoxide (NO) and O2 in the diesel oxidation catalyst (DOC) located upstream, or in the catalytic coating of DPF (CDPF), or by acombination of both. Two-dimensional nonstationary model of the filter, soot filtration and regeneration with detailed kinetics of soot combustion, and spatially 1D plug-flow model of the DOC are presented and utilized to compare various catalytic systems for soot oxidation by NO2 and O2 (DPF, CDPF, CRT, CCRT). Pressure drop, soot conversion and other properties of the systems during the passive and active regeneration are compared.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GD104%2F08%2FH055" target="_blank" >GD104/08/H055: Transportní a reakční procesy v komplexních vícefázových systémech</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Fuel

  • ISSN

    0016-2361

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    89

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000278391100025

  • EID výsledku v databázi Scopus