Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Impact of contaminants in motor oil on the wear of aluminum parts of the internal combustion engine

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F17%3A74289" target="_blank" >RIV/60460709:41310/17:74289 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Impact of contaminants in motor oil on the wear of aluminum parts of the internal combustion engine

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The design of internal combustion engine use plain bearings, pistons and piston-rod which are based on aluminium, brass. Further are used steels with coating based on aluminium and bronze. The paper describes the impact of contaminants in motor oil on wear of materials, which are used in production of parts of internal combustion engine. Reichert tester M2 for evaluation the lubricity from Petrotest Company was used in order to assess ability of motor oils to create proper lubricating film. Reichert tester M2 belongs to a group of equipment simulating real frictional contact. Wear particles come into oil in lubrication system, where they cause contamination and degradation of lubricating properties and consequently it may result in major failure of machines. Among these contaminants are included mainly water, fuel, water coolant, adhesive, abrasive and fatigue particles wear. The aim of research was focused only on oil contaminated with fuel including petrol, diesel and biobutanol. 2017. Published by

  • Název v anglickém jazyce

    Impact of contaminants in motor oil on the wear of aluminum parts of the internal combustion engine

  • Popis výsledku anglicky

    The design of internal combustion engine use plain bearings, pistons and piston-rod which are based on aluminium, brass. Further are used steels with coating based on aluminium and bronze. The paper describes the impact of contaminants in motor oil on wear of materials, which are used in production of parts of internal combustion engine. Reichert tester M2 for evaluation the lubricity from Petrotest Company was used in order to assess ability of motor oils to create proper lubricating film. Reichert tester M2 belongs to a group of equipment simulating real frictional contact. Wear particles come into oil in lubrication system, where they cause contamination and degradation of lubricating properties and consequently it may result in major failure of machines. Among these contaminants are included mainly water, fuel, water coolant, adhesive, abrasive and fatigue particles wear. The aim of research was focused only on oil contaminated with fuel including petrol, diesel and biobutanol. 2017. Published by

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Manufacturing Technology

  • ISSN

    1213-2489

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    647-652

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85030537290