Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of the road profile in different geographical areas of the Czech Republic to the operational parameters of the electric vehicle

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F18%3A76575" target="_blank" >RIV/60460709:41310/18:76575 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.15159/AR.18.071" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15159/AR.18.071</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15159/AR.18.071" target="_blank" >10.15159/AR.18.071</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of the road profile in different geographical areas of the Czech Republic to the operational parameters of the electric vehicle

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to compare the operating parameters of the full-electric vehicle VW e-up operated in two significantly different geographic areas of the Czech Republic. The first tested area was the lowland area in the vicinity of municipality Mělník, the second area was a hilly area near the municipality of Ústí nad Labem with frequent and very sharp altitude changes. During measurement, the operating parameters of the battery (voltage, level) and electric motor (instantaneous voltage and current) were recorded. The results show a surprisingly small difference in vehicle tank range in both compared regions because the recuperation in the hilly area was used very often. It is possible to conclude that these electric vehicles can be used for everyday commuting under conditions of different geographical areas.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of the road profile in different geographical areas of the Czech Republic to the operational parameters of the electric vehicle

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to compare the operating parameters of the full-electric vehicle VW e-up operated in two significantly different geographic areas of the Czech Republic. The first tested area was the lowland area in the vicinity of municipality Mělník, the second area was a hilly area near the municipality of Ústí nad Labem with frequent and very sharp altitude changes. During measurement, the operating parameters of the battery (voltage, level) and electric motor (instantaneous voltage and current) were recorded. The results show a surprisingly small difference in vehicle tank range in both compared regions because the recuperation in the hilly area was used very often. It is possible to conclude that these electric vehicles can be used for everyday commuting under conditions of different geographical areas.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Agronomy Research

  • ISSN

    1406-894X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    SI 1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1025-1031

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85051134277