Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of hydrogenated vegetable oil and biodiesel effects on combustion, unregulated and regulated gaseous pollutants and DPF regeneration procedure in a Euro6 car

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F19%3A79376" target="_blank" >RIV/60460709:41310/19:79376 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21220/19:00332616 RIV/46747885:24210/19:00006669

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0048969719336873" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0048969719336873</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.scitotenv.2019.133748" target="_blank" >10.1016/j.scitotenv.2019.133748</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of hydrogenated vegetable oil and biodiesel effects on combustion, unregulated and regulated gaseous pollutants and DPF regeneration procedure in a Euro6 car

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The effects of traditional biodiesel (fatty acid methyl-esters, FAME) and a hydrotreated vegetable oil (HVO) were comprehensively investigated on a production Euro 6 diesel car, including fuel injection rate and timing, combustion analysis, emissions of regulated and unregulated pollutants, and regeneration of the diesel particle filter. The use of both biofuels is a part of the efforts to reduce emissions of greenhouse gases and health-relevant pollutants and to improve energy security and sustainability. HVO, albeit more expensive, offers benefits relative to FAME in terms of oxidation stability, injector fouling, energy content and cetane number. The car was fitted with an on-board instrumentation and subjected to a range of driving cycles on a chassis dynamometer. The fuel consumption calculated from instantaneous emissions data based on exhaust gas composition measured by an on-board FTIR and calculated exhaust flow matched directly measured fuel consumption within several percent on all fuels,

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of hydrogenated vegetable oil and biodiesel effects on combustion, unregulated and regulated gaseous pollutants and DPF regeneration procedure in a Euro6 car

  • Popis výsledku anglicky

    The effects of traditional biodiesel (fatty acid methyl-esters, FAME) and a hydrotreated vegetable oil (HVO) were comprehensively investigated on a production Euro 6 diesel car, including fuel injection rate and timing, combustion analysis, emissions of regulated and unregulated pollutants, and regeneration of the diesel particle filter. The use of both biofuels is a part of the efforts to reduce emissions of greenhouse gases and health-relevant pollutants and to improve energy security and sustainability. HVO, albeit more expensive, offers benefits relative to FAME in terms of oxidation stability, injector fouling, energy content and cetane number. The car was fitted with an on-board instrumentation and subjected to a range of driving cycles on a chassis dynamometer. The fuel consumption calculated from instantaneous emissions data based on exhaust gas composition measured by an on-board FTIR and calculated exhaust flow matched directly measured fuel consumption within several percent on all fuels,

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20704 - Energy and fuels

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-04719S" target="_blank" >GA18-04719S: Mechanismy toxicity emisí z benzinových motorů v 3D tkáňových kulturách a v modelové bronchiální epiteliální buněčné linii</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Science of the Total Environment

  • ISSN

    0048-9697

  • e-ISSN

    0048-9697

  • Svazek periodika

    N

  • Číslo periodika v rámci svazku

    696

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    1-20

  • Kód UT WoS článku

    000498798600032

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85070999806