Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effect of HVO fuel mixtures on emissions and performance of a passenger car size diesel engine

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00331860" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00331860 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1016/j.renene.2019.03.067" target="_blank" >https://doi.org/10.1016/j.renene.2019.03.067</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.renene.2019.03.067" target="_blank" >10.1016/j.renene.2019.03.067</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effect of HVO fuel mixtures on emissions and performance of a passenger car size diesel engine

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study presents the experimental results from comparison of standard diesel fuel, pure hydrotreated vegetable oil (HVO) and a blend consisting of 30% HVO and 70% standard diesel fuel. The renewable fuel called HVO helps to reduce well to wheel emissions of CO 2 and suppresses disadvantages of fatty acid methyl ester (FAME). Experiments have been done on a passenger car size single cylinder compression ignition engine equipped with a contemporary common rail injection system. Tested operating modes and procedure were based on a World Harmonized Stationary Cycle (WHSC). Common gaseous emissions, smoke number, opacity, particulate matter (PM) and particle number (PN) were measured. Weighted average of measured quantities per the test and individual modes of the test were analyzed. Results confirm positive or neutral influence of HVO on the most of measured emission components and performance parameters. The decrease in order of tens of percent was observed in case of emissions of CO, THC, PM and opacity. Emissions of NO x and CO 2 decreased and power increased in order of percentage. The effect on PN was not consistent.

  • Název v anglickém jazyce

    Effect of HVO fuel mixtures on emissions and performance of a passenger car size diesel engine

  • Popis výsledku anglicky

    This study presents the experimental results from comparison of standard diesel fuel, pure hydrotreated vegetable oil (HVO) and a blend consisting of 30% HVO and 70% standard diesel fuel. The renewable fuel called HVO helps to reduce well to wheel emissions of CO 2 and suppresses disadvantages of fatty acid methyl ester (FAME). Experiments have been done on a passenger car size single cylinder compression ignition engine equipped with a contemporary common rail injection system. Tested operating modes and procedure were based on a World Harmonized Stationary Cycle (WHSC). Common gaseous emissions, smoke number, opacity, particulate matter (PM) and particle number (PN) were measured. Weighted average of measured quantities per the test and individual modes of the test were analyzed. Results confirm positive or neutral influence of HVO on the most of measured emission components and performance parameters. The decrease in order of tens of percent was observed in case of emissions of CO, THC, PM and opacity. Emissions of NO x and CO 2 decreased and power increased in order of percentage. The effect on PN was not consistent.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1311" target="_blank" >LO1311: Rozvoj Centra vozidel udržitelné mobility</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Renewable Energy

  • ISSN

    0960-1481

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2019

  • Číslo periodika v rámci svazku

    140

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    680-691

  • Kód UT WoS článku

    000466250700057

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85063638797