Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EMISSIONS AND PERFORMANCE OF A PASSENGER CAR SIZE DIESEL ENGINE FUELLED WITH HVO -DIESEL FUEL MIXTURES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00318438" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00318438 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    EMISSIONS AND PERFORMANCE OF A PASSENGER CAR SIZE DIESEL ENGINE FUELLED WITH HVO -DIESEL FUEL MIXTURES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The current requirements to reduce CO2 emissions may be met via several ways. In addition to increased combustion engine thermal efficiency, the use of renewable fuels is a way to improve the balance of CO2. In case of compression ignition engines a HVO (Hydrotreated Vegetable Oil) can be an alternative to FAME (Fatty acid methyl ester). This study presents the experimental results of comparison of standard diesel fuel, pure HVO and their mixture tested on a passenger car size single cylinder compression ignition engine equipped with a contemporary common rail injection. Testing cycle was based on a WHSC (World Harmonized Stationary Cycle). Common gaseous emissions, smoke number, opacity, particulate matter (PM) and particle number (PN) were measured. Results confirm positive or neutral influence on measured emission components and performance parameters.

  • Název v anglickém jazyce

    EMISSIONS AND PERFORMANCE OF A PASSENGER CAR SIZE DIESEL ENGINE FUELLED WITH HVO -DIESEL FUEL MIXTURES

  • Popis výsledku anglicky

    The current requirements to reduce CO2 emissions may be met via several ways. In addition to increased combustion engine thermal efficiency, the use of renewable fuels is a way to improve the balance of CO2. In case of compression ignition engines a HVO (Hydrotreated Vegetable Oil) can be an alternative to FAME (Fatty acid methyl ester). This study presents the experimental results of comparison of standard diesel fuel, pure HVO and their mixture tested on a passenger car size single cylinder compression ignition engine equipped with a contemporary common rail injection. Testing cycle was based on a WHSC (World Harmonized Stationary Cycle). Common gaseous emissions, smoke number, opacity, particulate matter (PM) and particle number (PN) were measured. Results confirm positive or neutral influence on measured emission components and performance parameters.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    KOKA 2017 - XLVIII. mezinárodní vědecká konference českých a slovenských univerzít a institucí zybývajících se výzkumen motorových vozidel a spalovacích motorů

  • ISBN

    978-80-7494-354-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    180-190

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Hradiště nad Jizerou

  • Datum konání akce

    11. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku