EMISSIONS AND PERFORMANCE OF A PASSENGER CAR SIZE DIESEL ENGINE FUELLED WITH HVO -DIESEL FUEL MIXTURES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00318438" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00318438 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
EMISSIONS AND PERFORMANCE OF A PASSENGER CAR SIZE DIESEL ENGINE FUELLED WITH HVO -DIESEL FUEL MIXTURES
Popis výsledku v původním jazyce
The current requirements to reduce CO2 emissions may be met via several ways. In addition to increased combustion engine thermal efficiency, the use of renewable fuels is a way to improve the balance of CO2. In case of compression ignition engines a HVO (Hydrotreated Vegetable Oil) can be an alternative to FAME (Fatty acid methyl ester). This study presents the experimental results of comparison of standard diesel fuel, pure HVO and their mixture tested on a passenger car size single cylinder compression ignition engine equipped with a contemporary common rail injection. Testing cycle was based on a WHSC (World Harmonized Stationary Cycle). Common gaseous emissions, smoke number, opacity, particulate matter (PM) and particle number (PN) were measured. Results confirm positive or neutral influence on measured emission components and performance parameters.
Název v anglickém jazyce
EMISSIONS AND PERFORMANCE OF A PASSENGER CAR SIZE DIESEL ENGINE FUELLED WITH HVO -DIESEL FUEL MIXTURES
Popis výsledku anglicky
The current requirements to reduce CO2 emissions may be met via several ways. In addition to increased combustion engine thermal efficiency, the use of renewable fuels is a way to improve the balance of CO2. In case of compression ignition engines a HVO (Hydrotreated Vegetable Oil) can be an alternative to FAME (Fatty acid methyl ester). This study presents the experimental results of comparison of standard diesel fuel, pure HVO and their mixture tested on a passenger car size single cylinder compression ignition engine equipped with a contemporary common rail injection. Testing cycle was based on a WHSC (World Harmonized Stationary Cycle). Common gaseous emissions, smoke number, opacity, particulate matter (PM) and particle number (PN) were measured. Results confirm positive or neutral influence on measured emission components and performance parameters.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
KOKA 2017 - XLVIII. mezinárodní vědecká konference českých a slovenských univerzít a institucí zybývajících se výzkumen motorových vozidel a spalovacích motorů
ISBN
978-80-7494-354-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
180-190
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Hradiště nad Jizerou
Datum konání akce
11. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—