Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Calculation model of the tractor transport set – Economic and environmental indicators

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F21%3A85519" target="_blank" >RIV/60460709:41310/21:85519 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.agriculturejournals.cz/web/rae.htm?type=article&id=51_2020-RAE" target="_blank" >https://www.agriculturejournals.cz/web/rae.htm?type=article&id=51_2020-RAE</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17221/51/2020-RAE" target="_blank" >10.17221/51/2020-RAE</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Calculation model of the tractor transport set – Economic and environmental indicators

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution presents a calculation method of indicators in agricultural transport. The tractor Zetor Forterra 8641 with a silage trailer was used. Calculations were performed with various weights of transported material: 2,5, 3,6, 5,8, 7,4 and 9,0 tons. The model was created concerning significant parameters of the transport set, engine characteristics and route. It considered splitting of the route into elementary sections, in which important route parameters were regarded as constant. Indicators were defined in every section (fuel consumption, emissions, etc.) and overall values were calculated as a sum. The set with 7,4 t of load reached the lowest unit costs 20,62 CZK/tkm, transport output 79,51 tkm/h and unit consumption 0,14 L/tkm. The set with the maximum load 9,0 t reached output 86,05 tkm/h but unit costs were 20,68 CZK/tkm. Using the maximum capacity was not the most effective option. When the weight of a load increased (from 2,5 to 9,0 t), driving time extended from 0,28 to 0,46 h an

  • Název v anglickém jazyce

    Calculation model of the tractor transport set – Economic and environmental indicators

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution presents a calculation method of indicators in agricultural transport. The tractor Zetor Forterra 8641 with a silage trailer was used. Calculations were performed with various weights of transported material: 2,5, 3,6, 5,8, 7,4 and 9,0 tons. The model was created concerning significant parameters of the transport set, engine characteristics and route. It considered splitting of the route into elementary sections, in which important route parameters were regarded as constant. Indicators were defined in every section (fuel consumption, emissions, etc.) and overall values were calculated as a sum. The set with 7,4 t of load reached the lowest unit costs 20,62 CZK/tkm, transport output 79,51 tkm/h and unit consumption 0,14 L/tkm. The set with the maximum load 9,0 t reached output 86,05 tkm/h but unit costs were 20,68 CZK/tkm. Using the maximum capacity was not the most effective option. When the weight of a load increased (from 2,5 to 9,0 t), driving time extended from 0,28 to 0,46 h an

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    21100 - Other engineering and technologies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Research in Agricultural Engineering (Zemědělská technika)

  • ISSN

    1212-9151

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    67

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    65-73

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85109088373