Vliv využití jmenovitého výkonu motoru traktoru na spotřebu motorové nafty při přepravě materiálu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F08%3A23790" target="_blank" >RIV/60460709:41310/08:23790 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The efect of the tractor engine rated power on diesel fuel consumption during material transport
Popis výsledku v původním jazyce
: Te authors of this paper determined in a feld measurement how the change of the tractor engine power in a tractor-trailer combination afects the diesel fuel consumption related to the unit of transport output (l/tkm) and the transport performance (t/h)in the conditions of a mountainous region. Transport combinations (tractor ? trailer) were compared that were formed by a tipping trailer connected to three tractors with diferent engine powers when passing allong a route with the gradient of 0°?5.5°. It is obvious from the results of these measurements that the diesel fuel consumption difered by up to 27% in individual combinations. Te lowest specifc consumption on the measured route was found in the combination with the tractor with the engine ratedpower of 50 kW (0.037 to 0.077 l/tkm), the highest consumption with the tractor with the rated engine power of 114 kW (0.056 to 0.093 l/tkm). Te lowest transport performance on the measured route was found in the combination with the trac
Název v anglickém jazyce
The efect of the tractor engine rated power on diesel fuel consumption during material transport
Popis výsledku anglicky
: Te authors of this paper determined in a feld measurement how the change of the tractor engine power in a tractor-trailer combination afects the diesel fuel consumption related to the unit of transport output (l/tkm) and the transport performance (t/h)in the conditions of a mountainous region. Transport combinations (tractor ? trailer) were compared that were formed by a tipping trailer connected to three tractors with diferent engine powers when passing allong a route with the gradient of 0°?5.5°. It is obvious from the results of these measurements that the diesel fuel consumption difered by up to 27% in individual combinations. Te lowest specifc consumption on the measured route was found in the combination with the tractor with the engine ratedpower of 50 kW (0.037 to 0.077 l/tkm), the highest consumption with the tractor with the rated engine power of 114 kW (0.056 to 0.093 l/tkm). Te lowest transport performance on the measured route was found in the combination with the trac
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
GB - Zemědělské stroje a stavby
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/QF4079" target="_blank" >QF4079: Logistika bioenergetických surovin</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Research in Agricultural Engineering (Zemědělská technika)
ISSN
1212-9151
e-ISSN
—
Svazek periodika
54
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—