Influence of engine power and shifting mode on energy-performance parameters of tractor's set
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F10%3A00159796" target="_blank" >RIV/62156489:43210/10:00159796 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Influence of engine power and shifting mode on energy-performance parameters of tractor's set
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the paper is to assess the impact of engine power and shifting mode on the parameters of a tractor used in transport operation. To meet the objective, measurements were performed with three tractors of the Case IH product line with different maximum power and with the same trailer and load that crossed a track with 21,8 km of distance. The record files saved following values: altitude, time of trip, tractor velocity, hour fuel consumption, engine speed, actual engine torque, fuel temperature,and position. The measurement results clearly show the unsuitability of aggregation of a tractor in higher performance category, resulting in the increase in its fuel consumption does not increase performance. To improve the utilization of powerful tractors, it is necessary to reduce their weight and aggregate them with more axles on the trailers in order to better use the potential power caused by possibility of more load.
Název v anglickém jazyce
Influence of engine power and shifting mode on energy-performance parameters of tractor's set
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to assess the impact of engine power and shifting mode on the parameters of a tractor used in transport operation. To meet the objective, measurements were performed with three tractors of the Case IH product line with different maximum power and with the same trailer and load that crossed a track with 21,8 km of distance. The record files saved following values: altitude, time of trip, tractor velocity, hour fuel consumption, engine speed, actual engine torque, fuel temperature,and position. The measurement results clearly show the unsuitability of aggregation of a tractor in higher performance category, resulting in the increase in its fuel consumption does not increase performance. To improve the utilization of powerful tractors, it is necessary to reduce their weight and aggregate them with more axles on the trailers in order to better use the potential power caused by possibility of more load.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
GB - Zemědělské stroje a stavby
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/OC%20191" target="_blank" >OC 191: Doprava v zemědělství a její dopad na životní prostředí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Research in agricultural engineering
ISSN
1212-9151
e-ISSN
—
Svazek periodika
56
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—