Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The effect of the load of a combustion engine on energetic and performance parameters of tractor aggregate

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F09%3A00143334" target="_blank" >RIV/62156489:43210/09:00143334 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The effect of the load of a combustion engine on energetic and performance parameters of tractor aggregate

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of this paper is to demonstrate possibilities how to redukce consuption of diesel fuel together with to increase the performance of tractor aggregates. The measurement was realized with a tractor New Holland T7050, aggregate with 5-furrow reversible plough HUARD VM 150 5 NS. Data such as engine load, engine revolution, diesel fuel consumption, diesel fuel temperature, were got from CAN Bus network during the measurement. Then were measured following parameters total time of ploughing, depht of ploughing, time of turning and swath of tractor aggregate. The specific consumption of diesel fuel and the efficienty of the aggregate were calculated using the aforementioned parameters. The experimental tractor eperated always with full dose uf fuel. The first measurements were made in economic zone of revolution 1700 - 1800 min-1 zone A, and in zone with maximal engine power, by revolution 1850 -- 2000 min-1, zone B. On the basis of computed parameters, it is clearly, that the ef

  • Název v anglickém jazyce

    The effect of the load of a combustion engine on energetic and performance parameters of tractor aggregate

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of this paper is to demonstrate possibilities how to redukce consuption of diesel fuel together with to increase the performance of tractor aggregates. The measurement was realized with a tractor New Holland T7050, aggregate with 5-furrow reversible plough HUARD VM 150 5 NS. Data such as engine load, engine revolution, diesel fuel consumption, diesel fuel temperature, were got from CAN Bus network during the measurement. Then were measured following parameters total time of ploughing, depht of ploughing, time of turning and swath of tractor aggregate. The specific consumption of diesel fuel and the efficienty of the aggregate were calculated using the aforementioned parameters. The experimental tractor eperated always with full dose uf fuel. The first measurements were made in economic zone of revolution 1700 - 1800 min-1 zone A, and in zone with maximal engine power, by revolution 1850 -- 2000 min-1, zone B. On the basis of computed parameters, it is clearly, that the ef

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    GB - Zemědělské stroje a stavby

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/OC%20191" target="_blank" >OC 191: Doprava v zemědělství a její dopad na životní prostředí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Advances in Automotive Engineering, Volume II

  • ISBN

    978-80-552-0256-3

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    110

  • Název nakladatele

    Publishing Centre of Slovak University in Nitra

  • Místo vydání

    Nitra

  • Kód UT WoS kapitoly