Vliv zatížení spalovacího motoru na energetické a výkonnostní parametry traktorových souprav.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F09%3A00139858" target="_blank" >RIV/62156489:43210/09:00139858 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv zatížení spalovacího motoru na energetické a výkonnostní parametry traktorových souprav.
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je ukázat na možnosti snižování spotřeby nafty se současným zvýšením výkonnosti vybraných traktorových souprav. Měření byla provedena na jílovitohlinité půdě, předplodina ječmen jarní, po sklizni byl pozemek ošetřen diskováním. V době měření půda do hloubky 10 cm vykazovala hmotnostní vlhkost 16,5 %. Byla měřena spotřeba nafty, otáčky spalovacího motoru, celkový čas, čas na otáčky, hloubka zpracování půdy a záběr stroje. Z naměřených hodnot byla vypočtena měrná spotřeba nafty Qm,1 a efektivní výkonnost W1. Traktor vždy pracoval s plnou dávkou paliva. Měření se provádělo v oblasti A ekonomických otáček motoru 1580--1800 min-1 a v oblasti B otáček motoru 1800--2000 min-1, při kterých dosahuje motor maximální výkon. Na základě naměřených hodnot můžeme konstatovat, že u soupravy traktor Case Magnum MX 285 v agregaci s kombinovaným kypřičem Köckerling Exaktgrubber -- Vario byla zjištěna v oblasti A měrná spotřeba nafty Qm,1 = 10,74 l.ha-1 a v oblasti B Qm,1 = 11,724 l.ha-1,
Název v anglickém jazyce
The effect of the load of a combustion engine on energetic and performance parameters of tractor aggregates.
Popis výsledku anglicky
The objective of this paper is to demonstrate possibilities how to reduce consumption of Diesel fuel on the one hand and to increase the performance of tractor aggregates on the other. Measurings were performed on a field with clayey-loamy soil, after the harvest of spring barley as forecrop and treatment of soil surface with disc harrowing. At the moment of measuring, the upper soil layer (till 10 cm) contained 16.5 % of humidity. Measured were the following parameters: consumption of Diesel fuel, engine revolutions, total time of ploughing, time of turning, depth of ploughing, and the swath of tractor aggregate. The specific consumption of diesel fuel Qm,1 and the efficiency (performance) of the aggregate W1 were calculated using the aforementioned parameters. The experimental tractor operated always with the full dose of fuel. Measurings were performed within zones A - economic revolutions of the engine (1,580 -- 1,800 min-1) and B -- maximum working revolutions of the engine (1,800
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
GB - Zemědělské stroje a stavby
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/OC%20191" target="_blank" >OC 191: Doprava v zemědělství a její dopad na životní prostředí</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis agriculturae et silviculturae Mendelianae Brunensis : Acta of Mendel University of agriculture and forestry Brno = Acta Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Svazek periodika
LVII
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—