Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv zatížení spalovacího motoru na energetické a výkonnostní parametry traktorových souprav.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F09%3A00139858" target="_blank" >RIV/62156489:43210/09:00139858 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv zatížení spalovacího motoru na energetické a výkonnostní parametry traktorových souprav.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je ukázat na možnosti snižování spotřeby nafty se současným zvýšením výkonnosti vybraných traktorových souprav. Měření byla provedena na jílovitohlinité půdě, předplodina ječmen jarní, po sklizni byl pozemek ošetřen diskováním. V době měření půda do hloubky 10 cm vykazovala hmotnostní vlhkost 16,5 %. Byla měřena spotřeba nafty, otáčky spalovacího motoru, celkový čas, čas na otáčky, hloubka zpracování půdy a záběr stroje. Z naměřených hodnot byla vypočtena měrná spotřeba nafty Qm,1 a efektivní výkonnost W1. Traktor vždy pracoval s plnou dávkou paliva. Měření se provádělo v oblasti A ekonomických otáček motoru 1580--1800 min-1 a v oblasti B otáček motoru 1800--2000 min-1, při kterých dosahuje motor maximální výkon. Na základě naměřených hodnot můžeme konstatovat, že u soupravy traktor Case Magnum MX 285 v agregaci s kombinovaným kypřičem Köckerling Exaktgrubber -- Vario byla zjištěna v oblasti A měrná spotřeba nafty Qm,1 = 10,74 l.ha-1 a v oblasti B Qm,1 = 11,724 l.ha-1,

  • Název v anglickém jazyce

    The effect of the load of a combustion engine on energetic and performance parameters of tractor aggregates.

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of this paper is to demonstrate possibilities how to reduce consumption of Diesel fuel on the one hand and to increase the performance of tractor aggregates on the other. Measurings were performed on a field with clayey-loamy soil, after the harvest of spring barley as forecrop and treatment of soil surface with disc harrowing. At the moment of measuring, the upper soil layer (till 10 cm) contained 16.5 % of humidity. Measured were the following parameters: consumption of Diesel fuel, engine revolutions, total time of ploughing, time of turning, depth of ploughing, and the swath of tractor aggregate. The specific consumption of diesel fuel Qm,1 and the efficiency (performance) of the aggregate W1 were calculated using the aforementioned parameters. The experimental tractor operated always with the full dose of fuel. Measurings were performed within zones A - economic revolutions of the engine (1,580 -- 1,800 min-1) and B -- maximum working revolutions of the engine (1,800

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GB - Zemědělské stroje a stavby

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/OC%20191" target="_blank" >OC 191: Doprava v zemědělství a její dopad na životní prostředí</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis agriculturae et silviculturae Mendelianae Brunensis : Acta of Mendel University of agriculture and forestry Brno = Acta Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity v Brně

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    LVII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus