Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Regulated and Unregulated Emissions from Methanol Fuelled Engines

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41310%2F21%3A85521" target="_blank" >RIV/60460709:41310/21:85521 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-981-16-1224-4_7" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-981-16-1224-4_7</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-981-16-1224-4_7" target="_blank" >10.1007/978-981-16-1224-4_7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Regulated and Unregulated Emissions from Methanol Fuelled Engines

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Globally, the transport sector is under threat due to the rapid depletion of fossil fuel reserves and emissions. Researchers are making constant efforts to reduce the dependence on fossil fuels by trying to find suitable alternative fuels and improving combustion technology. In their earnest efforts, the use of methanol fuel in Internal Combustion Engines (ICEs) appears to be a ray of hope as it can be produced from municipal solid waste (MSW), high ash coal, biomass, and atmospheric CO2, which can definitely reduce the rate of depletion of fossil fuel reserves. Additionally, it results in emissions of less harmful pollutants compared to diesel/gasoline-powered engines due to the presence of the inherent oxygen in its molecular structure. However, it is necessary to study regulated and unregulated tailpipe emissions before starting the commercial use of any alternative fuel on a large scale. The reason is that it can be a substitute for petroleum fuels, but its combustion may be harmful to the enviro

  • Název v anglickém jazyce

    Regulated and Unregulated Emissions from Methanol Fuelled Engines

  • Popis výsledku anglicky

    Globally, the transport sector is under threat due to the rapid depletion of fossil fuel reserves and emissions. Researchers are making constant efforts to reduce the dependence on fossil fuels by trying to find suitable alternative fuels and improving combustion technology. In their earnest efforts, the use of methanol fuel in Internal Combustion Engines (ICEs) appears to be a ray of hope as it can be produced from municipal solid waste (MSW), high ash coal, biomass, and atmospheric CO2, which can definitely reduce the rate of depletion of fossil fuel reserves. Additionally, it results in emissions of less harmful pollutants compared to diesel/gasoline-powered engines due to the presence of the inherent oxygen in its molecular structure. However, it is necessary to study regulated and unregulated tailpipe emissions before starting the commercial use of any alternative fuel on a large scale. The reason is that it can be a substitute for petroleum fuels, but its combustion may be harmful to the enviro

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20704 - Energy and fuels

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LTAIN19029" target="_blank" >LTAIN19029: Vývoj prototypu motoru na alkoholová paliva</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Methanol – A Sustainable Transport Fuel for SI Engines

  • ISBN

    978-981-16-1223-7

  • Počet stran výsledku

    29

  • Strana od-do

    161-189

  • Počet stran knihy

    29

  • Název nakladatele

    Springer Nature

  • Místo vydání

    Printforce, Netherlands

  • Kód UT WoS kapitoly