An access to model locality by forest road network
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41320%2F06%3A15320" target="_blank" >RIV/60460709:41320/06:15320 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
—
Název v původním jazyce
Analýza sprístupnenia lesov v modelovom území
Popis výsledku v původním jazyce
V príspevku sa popisujú dve alternativy sprístupnenia vybraného modelového územia v Nízkých Tatrách. V prvej alternatíve sa uvádzá súčasný reálny stav sprístupnenia územia lesnými cestami a druhá alternativa popisuje novo navrhované modelové riešenie sprístupnenia tohoto územia za využitia metód GIS a daných vstupných podmienok ako bolo dodržanie optimálnej hustoty, rozostupu a približovacej vzdialenosti tak, aby sa územie pokrylo lesnými cestami rovnomerne, s maximálnou plochou sprístupňovaného územiaa minimálnou potrebou dlžky budovaných ciest. V oboch alternatívach sa sprístupňovanie posudzovalo podlˇa kategoórií lesov. V druhej alternative sa uvažovalo len s budováním kvalitných odvozných ciest s tým, aby sa minimalizovala cestná erózia vznikajúcahlavne pri realizácii zemných približovacích cestách a ich využívaní, ktoré v tejto alternative absentují.
Název v anglickém jazyce
An access to model locality by forest road network
Popis výsledku anglicky
In the article are presented and compared the two alternatives of accessing the model area located in Nízké Tatry, SR. The first alternative presents the current situation of accessing the forest by forest roads how they were built due the need and the second alternative presents the optimal access made using GIS. Both alternatives include information about the quality and density of forest roads according to the forest cathegory as well as the road lenght, road sparing and roaming. According to the second, theoretical alternative with the optimal spacing of 500 m and skidding distance of 250 m it would be possible to construct of 21 km of? forest roads less, what could save a lot of roads construction expenses, decrease the necessary appropriation ofproduction forest area and the negative impact to the environment. It could also improve the quality of forest road network, decrease erosion of forest roads and it would be not necessary to construct the earth skidding roads.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
GA - Zemědělská ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lesnicky časopis (Forestry Journal)
ISSN
0323-1046
e-ISSN
—
Svazek periodika
52
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—