Vozovky lesních cest
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41320%2F07%3A20078" target="_blank" >RIV/60460709:41320/07:20078 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vozovky lesních cest
Popis výsledku v původním jazyce
Základem dopravního procesu dřeva v lese a optimálního obhospodařování lesů a lesních porostů je jejich racionální zpřístupnění a optimálně vybudovaná lesní dopravní síť, která je významná i pro funkce lesa. Trvalé zpřístupnění lesů a lesních komplexů sev praxi lesního hospodářství realizuje budováním lesních odvozních cest v současnosti evidovaném celkovém počtu cca 46 800 km. Ty tvoří základní kostru z celkové délky 160 000 km lesní dopravní sítě. Přibližně 16 000 km lesních cest třídy 1L je vybavených vozovkou, která zaručuje jejich celoroční využívání. Vozovka je uměle zpevněná vrchní část cestní komunikace, která umožňuje svojí únosností a rovným povrchem bezpečnou, rychlou a hospodárnou jízdu motorových vozidel. Vozovka se buduje z jedné nebo více vrstev různě zpracovaných kamenných materiálů. V minulosti se převážně budovaly netuhé vozovky, nejčastěji jako prašné, z mechanicky zpevněných vrstev kameniva, nebo s vrchním asfaltovým krytem v bezprašné úpravě. Příspěvek se zaobí
Název v anglickém jazyce
Carriageways of forest roads
Popis výsledku anglicky
Reasonable forest opening and optimal built forest transport network, which is important for forest function as well, are the principles of wood-transport process in forest and optimal forest and forest stands management. Permanent forests and forest complexes opening is in practise of forest economy realized by constructing of forest transport roads. On the present is filed at about 46 800 km of these roads. They create the basic frame of forest transport network whose total length is at about 160 000km. At about 16 000 km of forest roads of 1L grade are equipped by carriageway, which guarantee their year-long usability.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
GK - Lesnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/QC0117" target="_blank" >QC0117: Optimalizace technologických a technických parametrů těžebně dopravních systémů minimalizujících škody na půdním povrchu a omezujících tak degradační důsledky.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Krajinné inženýrství 2007
ISBN
978-80-01-03772-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
131-145
Název nakladatele
ČSSI,ČVUT,ČZU
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha ČZU
Datum konání akce
20. 9. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—