Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DATA MINING AND ITS IMPACT ON MARKETING COMMUNICATION - CASE: HEAT-TREATED BIRCH WOOD

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41320%2F21%3A89675" target="_blank" >RIV/60460709:41320/21:89675 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.woodresearch.sk/cms/data-mining-and-its-impact-on-marketing-communication-case-heat-treated-birch-wood/" target="_blank" >http://www.woodresearch.sk/cms/data-mining-and-its-impact-on-marketing-communication-case-heat-treated-birch-wood/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.37763/wr.1336-4561/66.3.463476" target="_blank" >10.37763/wr.1336-4561/66.3.463476</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DATA MINING AND ITS IMPACT ON MARKETING COMMUNICATION - CASE: HEAT-TREATED BIRCH WOOD

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents the results of a marketing survey in the area of customer preferences in the case of different degrees of heat-treated solid wood and birch veneer. Part of the marketing survey was a questionnaire survey, where the respondents, as potential customers, expressed their preferences for individual samples which, at first glance, differed in colour due to the different degrees of heat treatment. The result of the research is a clear preference for the heat-treated samples compared to the reference sample without heat treatment. A more detailed secondary analysis of the data from the questionnaire survey was performed with regard to the gender, age and education of the respondents. Here, too, it is possible to conclude a clear preference for heat-treated samples for these groups of respondents. The article also analyses the possibilities of the marketing strategy with a focus on marketing communication, especially in relation to wood processors and producers.

  • Název v anglickém jazyce

    DATA MINING AND ITS IMPACT ON MARKETING COMMUNICATION - CASE: HEAT-TREATED BIRCH WOOD

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents the results of a marketing survey in the area of customer preferences in the case of different degrees of heat-treated solid wood and birch veneer. Part of the marketing survey was a questionnaire survey, where the respondents, as potential customers, expressed their preferences for individual samples which, at first glance, differed in colour due to the different degrees of heat treatment. The result of the research is a clear preference for the heat-treated samples compared to the reference sample without heat treatment. A more detailed secondary analysis of the data from the questionnaire survey was performed with regard to the gender, age and education of the respondents. Here, too, it is possible to conclude a clear preference for heat-treated samples for these groups of respondents. The article also analyses the possibilities of the marketing strategy with a focus on marketing communication, especially in relation to wood processors and producers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20502 - Paper and wood

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/QK1920272" target="_blank" >QK1920272: Komunikace jako nástroj harmonizace potřeb společnosti a lesnického sektoru</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Wood Research

  • ISSN

    1336-4561

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    66

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    463-476

  • Kód UT WoS článku

    000675830700012

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85111602929