Evaluating Customer Satisfaction in the Sphere of Telecomunication Services in Slovakia
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F14%3A00225818" target="_blank" >RIV/68407700:21260/14:00225818 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21460/14:00225818
Výsledek na webu
<a href="http://www.q-impulz.sk/qali/402-1564-1-CEF_Szabo.pdf" target="_blank" >http://www.q-impulz.sk/qali/402-1564-1-CEF_Szabo.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.12776/QALI.V1.15" target="_blank" >10.12776/QALI.V1.15</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evaluating Customer Satisfaction in the Sphere of Telecomunication Services in Slovakia
Popis výsledku v původním jazyce
Purpose: The contribution is a treatise on the issue of quality of the telecommunication services, assessing services of mobile phone operators active in the Slovak market. Based on a survey, it presents evaluation of customer satisfaction with the services provided by the Telefónica Slovakia, Ltd. operating under the trademark of O2. Methodology: In this article, we have shown the possibilities for evaluating customer satisfaction in the telecommunications field. For assessing satisfaction of hundred respondents included in this study, we used a questionnaire in accordance with the Likert?s format. Findings: The results shows, although O2 is the shortest time in the Slovak market compared to other providers, that the customers are globally satisfied with the services provided. The questionnaire-based survey has clearly also shown the areas where the Telefónica Slovakia, Ltd. still has to improve and focus its marketing strategy. Value of paper: The main contribution of the article is
Název v anglickém jazyce
Evaluating Customer Satisfaction in the Sphere of Telecomunication Services in Slovakia
Popis výsledku anglicky
Purpose: The contribution is a treatise on the issue of quality of the telecommunication services, assessing services of mobile phone operators active in the Slovak market. Based on a survey, it presents evaluation of customer satisfaction with the services provided by the Telefónica Slovakia, Ltd. operating under the trademark of O2. Methodology: In this article, we have shown the possibilities for evaluating customer satisfaction in the telecommunications field. For assessing satisfaction of hundred respondents included in this study, we used a questionnaire in accordance with the Likert?s format. Findings: The results shows, although O2 is the shortest time in the Slovak market compared to other providers, that the customers are globally satisfied with the services provided. The questionnaire-based survey has clearly also shown the areas where the Telefónica Slovakia, Ltd. still has to improve and focus its marketing strategy. Value of paper: The main contribution of the article is
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the International Scientific Conference Quality and Leading Innovation´2014
ISBN
978-80-553-1815-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
190-207
Název nakladatele
Technical University of Kosice
Místo vydání
Košice
Místo konání akce
Košice
Datum konání akce
18. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—