Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Potenciál užití ECSI v cestovním ruchu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F05%3A00057299" target="_blank" >RIV/62156489:43110/05:00057299 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Potential Of European Customer Satisfaction Index In Tourism Services

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The topic of this article focuses on customer satisfaction. Fully satisfied customer is a guarantee for the future operation of a company and its position in the market. Customer satisfaction surveys also provide several worthwhile benefits. Such surveysprovide a formal means of customer feedback to the firm, which may identify existing and potential problems. Satisfaction surveys also convey the message to customers that the firm cares about their well-being and values customer input concerning its operations. This contribution is aimed at opportunities of evaluation and measurement of customer satisfaction by European customer satisfaction index that consecutively should contribute to more effective marketing management in firms or any organizations. The objective was to adapt European customer satisfaction index methodology to Czech environment. The adapted methodology was applied on tourism market. In conclusion the importance and possibilities of using European customer satisfact

  • Název v anglickém jazyce

    Potential Of European Customer Satisfaction Index In Tourism Services

  • Popis výsledku anglicky

    The topic of this article focuses on customer satisfaction. Fully satisfied customer is a guarantee for the future operation of a company and its position in the market. Customer satisfaction surveys also provide several worthwhile benefits. Such surveysprovide a formal means of customer feedback to the firm, which may identify existing and potential problems. Satisfaction surveys also convey the message to customers that the firm cares about their well-being and values customer input concerning its operations. This contribution is aimed at opportunities of evaluation and measurement of customer satisfaction by European customer satisfaction index that consecutively should contribute to more effective marketing management in firms or any organizations. The objective was to adapt European customer satisfaction index methodology to Czech environment. The adapted methodology was applied on tourism market. In conclusion the importance and possibilities of using European customer satisfact

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    BICABR 2005

  • ISBN

    7-900177-73-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Název nakladatele

    UIBE Univerzita v Pekingu

  • Místo vydání

    Peking

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku