MOŽNOSTI VYUŽITÍ EVROPSKÉHO INDEXU SPOKOJENOSTI ZÁKAZNÍKA V AGRO-BUSINESSU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F05%3A00084198" target="_blank" >RIV/62156489:43110/05:00084198 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Potential for Utilization of European Customer Satisfaction Index in Agro-Business
Popis výsledku v původním jazyce
The topic of this article focuses on customer satisfaction. The customer satisfaction is considered as a crucial factor for the success of all market organisations. The subject is very often discussed from theoretical point of view. This contribution isaimed at opportunities of evaluation and measurement of customer satisfaction by European customer satisfaction index that consecutively should contribute to more effective marketing management in firms or any organizations. The objective was to adapt European customer satisfaction index methodology to Czech environment. The adapted methodology was applied on tourism market. In conclusion was specified the importance and possibilities of using European customer satisfaction index in real business environment.
Název v anglickém jazyce
Potential for Utilization of European Customer Satisfaction Index in Agro-Business
Popis výsledku anglicky
The topic of this article focuses on customer satisfaction. The customer satisfaction is considered as a crucial factor for the success of all market organisations. The subject is very often discussed from theoretical point of view. This contribution isaimed at opportunities of evaluation and measurement of customer satisfaction by European customer satisfaction index that consecutively should contribute to more effective marketing management in firms or any organizations. The objective was to adapt European customer satisfaction index methodology to Czech environment. The adapted methodology was applied on tourism market. In conclusion was specified the importance and possibilities of using European customer satisfaction index in real business environment.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F04%2F2112" target="_blank" >GA402/04/2112: Změny chování obchodní sféry vyvolané transformací ekonomiky a novými spotřebitelskými trendy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Agricultural Economics
ISSN
0139-570X
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
164-168
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—