Model for evaluation of transport energy needs of alternative development scenarios on regional scale
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41330%2F17%3A73930" target="_blank" >RIV/60460709:41330/17:73930 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/SCSP.2017.7973865" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/SCSP.2017.7973865</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/SCSP.2017.7973865" target="_blank" >10.1109/SCSP.2017.7973865</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Model for evaluation of transport energy needs of alternative development scenarios on regional scale
Popis výsledku v původním jazyce
Energy consumption of personal transportation is not only a question of real-time smart solutions (e.g. smart parking), but also an important topic for smart governance on the regional scale. Modelling the transport energy consumption and resilience of alternative spatial development scenarios can play an important role in planning and policy formulation of a district. The model presented in this paper provides district planning offices with a practical and relatively easy-to-use scenario evaluation tool. It is based on two components - a transport model based on a doubly-constrained spatial interaction model with modal split and a model for evaluation of energy consumption and vulnerability. The evaluation component includes evaluation of average energy consumption, evaluation of spatial impacts caused by changes in spatial friction due to increasing fuel costs and the simulation of sudden energy supply disruption and price turbulences.
Název v anglickém jazyce
Model for evaluation of transport energy needs of alternative development scenarios on regional scale
Popis výsledku anglicky
Energy consumption of personal transportation is not only a question of real-time smart solutions (e.g. smart parking), but also an important topic for smart governance on the regional scale. Modelling the transport energy consumption and resilience of alternative spatial development scenarios can play an important role in planning and policy formulation of a district. The model presented in this paper provides district planning offices with a practical and relatively easy-to-use scenario evaluation tool. It is based on two components - a transport model based on a doubly-constrained spatial interaction model with modal split and a model for evaluation of energy consumption and vulnerability. The evaluation component includes evaluation of average energy consumption, evaluation of spatial impacts caused by changes in spatial friction due to increasing fuel costs and the simulation of sudden energy supply disruption and price turbulences.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TD03000255" target="_blank" >TD03000255: Nástroje pro snižování energetické náročnosti inteligentních sídel v oblasti osobní dopravy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2017 Smart City Symposium Prague (SCSP)
ISBN
978-1-5386-3825-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Název nakladatele
Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
25. 5. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—