Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pro-environmental awareness of university students – assessment through sustainability literacy test

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41340%2F23%3A94115" target="_blank" >RIV/60460709:41340/23:94115 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/IJSHE-06-2021-0219/full/html" target="_blank" >https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/IJSHE-06-2021-0219/full/html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1108/IJSHE-06-2021-0219" target="_blank" >10.1108/IJSHE-06-2021-0219</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pro-environmental awareness of university students – assessment through sustainability literacy test

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Purpose This study aims to assess the current knowledge and awareness of environmental and sustainable development of Nigerian students by investigating the influence of their sociodemographics. This study adapts the concept of using an assessment model in a bespoke application of Sulitest and Assessment of Student Knowledge. A total of 650 undergraduate students (in the environment, engineering and agriculture programs) were administered a paper-based questionnaire from June to July 2019. This study determined that Nigerian students performed poorly on the sustainability literacy test (SLT). Furthermore, students majoring in agriculture exhibited higher knowledge in the social and overall topics, followed by students majoring in the environmental field. From the study findings, the authors recommend that periodic assessments using SLT measures will help higher education institutions (HEIs) identify targeted sustainability programs for the development of students and educators. Hence, HEIs in Nigeria and elsewhere should use sustainability assessment tools to promote pro-environmental awareness.

  • Název v anglickém jazyce

    Pro-environmental awareness of university students – assessment through sustainability literacy test

  • Popis výsledku anglicky

    Purpose This study aims to assess the current knowledge and awareness of environmental and sustainable development of Nigerian students by investigating the influence of their sociodemographics. This study adapts the concept of using an assessment model in a bespoke application of Sulitest and Assessment of Student Knowledge. A total of 650 undergraduate students (in the environment, engineering and agriculture programs) were administered a paper-based questionnaire from June to July 2019. This study determined that Nigerian students performed poorly on the sustainability literacy test (SLT). Furthermore, students majoring in agriculture exhibited higher knowledge in the social and overall topics, followed by students majoring in the environmental field. From the study findings, the authors recommend that periodic assessments using SLT measures will help higher education institutions (HEIs) identify targeted sustainability programs for the development of students and educators. Hence, HEIs in Nigeria and elsewhere should use sustainability assessment tools to promote pro-environmental awareness.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50704 - Environmental sciences (social aspects)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Sustainability in Higher Education

  • ISSN

    1467-6370

  • e-ISSN

    1467-6370

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    719-741

  • Kód UT WoS článku

    000860013700001

  • EID výsledku v databázi Scopus